וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לסאאב יש סלון חשמלי

19.9.2010 / 9:00

השוודית תחשוף בתערוכת פריס את המהדורה החשמלית ל-9-3 עם הבטחה לשמירה על הטבע והסביבה וגם על איכויות הניהוג

שבועיים לפני פתיחת תערוכת הרכב בפריס, אפשר לומר בבטחה כי לסאאב המשתקמת שמור מקום מכובד בין רצף המתחמים בפסטיבל המוטורי הצרפתי. יחד עם ספייקר - גלגל ההצלה של המותג הצולע, הרכש הטרי של יצרנית העל צפוי למשוך אליו את (ובעיקר) נאמני המותג ואולי עוד שורה של בכירים גרמניים שיבואו לגשש בין הריסות וחורבן. אך למרות הפסימיות, כולם יזכו לבחון מקרוב רכב אקולוגי שמלמד כי קושי כלכלי אינו מרתיע את היצרתיות, כי בסאאב-ספייקר משוכנעים שהעתיד ורוד או לפחות ירוק במקרה הנ"ל.

הסאאב 9-3 'אלקטרו-דרייב' (מרכב ספורט-קומבי) היא המכונה הרשמית של סאאב שמנצלת טכנולוגיה חשמלית להנעה. בשנת 2005 חשבו בסאאב וב-GM (בעלת הבית בדימוס) מכונית כלאיים, אך תוכניות אלה כמו רבות אחרות, נגנזו ולא חזרו עוד לסדר היום. ב-2010 היסודות אמנם רעועים, אולם הסאאב 9-3 הידידותית פותחה על פי מכללים שמקורם באב-טיפוס של ה-9-5 החדשה, ובשלבים הראשונים זכתה לקבל סיוע משלוש חברות מהוקצעות בתחום מערכות חשמל: בוסטון פאוור (Boston Power), אלקטרואנג'ין אינוואטום (Electroengine Innovatum) ופאוור סירקל (Power Circle). התוצאות לא איחרו לבוא.

המנוע החשמלי מלפנים מפיק 184 כ"ס בשידוך לגיר אלקטרוני (הילוך אחד). הסוללות מסוג ליתיום-יון נתחבו מאחורנית במקום מכל הדלק ומערכת הפליטה. בסאאב טוענים כי בצורה כזאת חלוקת המשקל מאוזנת, נפח תא המטען נותר זהה והמכונית על ההנעה הקדמית, עדיין תספק חווית נהיגה דינאמית.

על פי הנתונים המופצים יש מקום לאופטימיות: 0-100 קמ"ש ב-8.5 שניות, מהירות מרבית של כ-152 קמ"ש וטווח נסיעה של כ-200 ק"מ בין טעינות; זמן טעינה אורך שש שעות משקע ביתי. עוד צויין כי הסוללות תעמודנה בטמפרטורה של עד 30 מעלות צלזיוס מתחת לאפס, 10 מעלות מינוס מכל מכונית חשמלית אחרת כך שהיא בפרוש מוכנה לאיתני הטבע המקפיאים בארצות סקנדינביה.

מאחר ומדובר בכלי-רכב ניסיוני, סאאב וספייקר תייצרנה רק 70 עותקים מה-9-3 החשמלית שייבחנו דרך פילוט בן שלוש שנים. במסגרתו, יופקו כל המסקנות והלקחים הנדרשים להפעלה של המכונית. בשנת 2015 - כך מבטיחים, השוודית תהיה מוכנה לייצור סדרתי, אך זאת בהנחה שספייקר תדע כיצד לשמר אותה בין נכסיה ולא תאלץ למכור אותה (או לגנוז) בגלל הפסדים. הפעם אגב, היא עוד עלולה ליפול לידיו של תאגיד רכב סיני שלא יהסס לקפוץ על ההזדמנות לנגוס בעוד חתיכה נורדית. את וולוו כבר יש להם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully