וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היכונו להכשל בטסט

ירון אדרי

19.9.2010 / 16:34

ב-1 באוקטובר יחלו מכוני הרישוי להחמיר את בדיקת פליטת המזהמים בכל כלי הרכב בעלי מנוע הבנזין בישראל. זה גם יעלה יותר

בעוד שבועיים יחלו מכוני הרישוי להחמיר את בדיקת זיהום האוויר ממכוניות במבחן השנתי (טסט). זאת, בהתאם לתקנה חדשה של משרד התחבורה אשר אושרה על ידי ועדת הכלכלה של הכנסת ביום ה-2 ביוני השנה. על פי התקנה החדשה, החל מה-1 באוקטובר יעודכנו ערכי הפחמן החד-חמצני (CO) עבור רכבי בנזין משנת הייצור 95 ומעלה וכן תתווסף בדיקת פחממנים לרכבי בנזין משנות הייצור 94 ומטה.

משמעות התקנה היא כי מעבר מבחן הרישוי השנתי יהיה קשה יותר, וכי יותר ויותר כלי רכב ידרשו להגיע למוסכים כדי לתקן את מערכות הפליטה, הדלק וכדומה. בסך הכל נעים בישראל כשני מיליון רכבי בנזין משנת הייצור 95 ומעלה וכ-250 אלף רכבי בנזין משנת הייצור 94 ומטה. נוסף על כך, בעבור הבדיקה החדשה תדרש עלות נוספת של תשעה ושבעה שקלים בהתאמה.

לפני כארבע שנים החל משרד התחבורה לדרוש כי כל רכב בעלי מנוע בנזין משנת ייצור 95 ומעלה יעבור במהלך הטסט מבחן מחייב לבדיקת הגזים הרעילים אותו הוא פולט. בדיקת ערכי חד תחמוצת הפחמן נעשית בסיבובי סרק וכעת מבקשים כי היא תיעשה גם בסיבובי מנוע גבוהים יותר במטרה לבחון את תקינות הממיר הקטליטי. יחד עם בדיקת תכולת פחממנים בגזי הפליטה של רכב משנת יצור 1994 ומטה שלרובם כלל אין ממיר, צפויים כאמור כלי-רכב רבים להכשל במבחן השנתי עד לתיקון התקלה, פעולה שיכולה להסתכם בהוצאה כספית של אלפי שקלים.

התקנה החדשה היא פרי יוזמתו של שר התחבורה ישראל כץ כהמשך למאמצים להפחית את זיהום האוויר הנפלט מכלי-רכב. לדברי כץ, "הבדיקה החדשה תואמת את התקינה האירופית והמקובל במדינות המערביות המתקדמות". מהממצאים עולה כי כלי רכב מיושנים מהווים מקור גדול לפליטת פחממנים (אדי דלק בלתי שרופים) שחלקם רעיל וחלקם מוגדר כמסרטן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully