וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרטה על גלגלים

20.9.2010 / 8:55

שני אחים מאוסטרליה הגשימו חלום והרכיבו את הספרטן V, מכונית כביש שבחזיתה מנוע דוקאטי. נחשו כמה תרדנה מפס הייצור

"רק החזק שורד". ככה טוענת המנטרה השאולה של שני אחים אוסטרלים שמיסדו חברת רכב קטנה בתחילת שנות ה-80, ומאז ממתינים לרגע שבו הדמיון יהפוך למציאות ותהיה להם לראשונה מכונית ספורטיבית חסרת פשרות. כעת, 30 שנים אחרי באגי רעיוני שאופסן במחסנים, הם מכריזים בגאווה על תחילת ייצורה של האגדה הנוזעת - ספרטן V. ויש להם בהחלט במה להתגאות.

הספרטן V היא מכונית רודסטר במובן האותנטי ביותר, אבל הקשר בינה לבין דו-מושבית רגילה שאנחנו מכירים מאולמות המכירה רופף למדיי. לא תמצאו בה שום אביזרי פינוקים לנהג או מפרטים יקרים: אין בה דלתות, אין גג וכל מה שאורז אותה מסתכם בזוג מושבי מירוץ תקניים (FIA) ורתמות חמש או שש נקודות (אופציה) מבית ספארקו, חישוקים רחבים וזגוגית קצרה מלפנים. הכול למען הפחתה משמעותית במשקל והעמדתה על 300 ק"ג (עם נהג) על האספלט.

המנוע של הספרטן V עטוף בשלדת צינורות מחוזקת וקלה. הלב האיטלקי של המכונית מגיע מאופנוע דוקאטי, נפחו עומד על 1.2 ל' והספקו 170 כ"ס. כל העוצמה עוברת לגלגלים האחוריים דרך תיבה ידנית עם ששה יחסי העברה, ואלה מאיצים את הספרטנית הקטנה ל-100 קמ"ש ב-3 שניות בלבד, ועד מהירות מרבית של 281 קמ"ש.

שימו לב גם לרשימת החיזוקים והתכנונים באגף ההתנהגות: מערכת מתלים מתכווננת, ארבעה דיסקים מאווררים ומוט היגוי מהיר-משוב של חברת 'ווילווד', דוושות מירוץ ממדפי חברת 'טילטון', דיפרנציאל מוגבל החלקה מחברת 'דרקסלר' ועוד אפשרויות רבות לתפירה לפי רצונותיו של הנהג המזמין.

כמחווה ל-300 הלוחמים הספרטנים, שני האחים יגבילו את מכסת הייצור ל-300 עותקים בלבד. כל חתיכה עולה באיזור ה-85 אלף דולרים אמריקניים (90 אלף דולרים אוסטרליים שהם כ-300 אלף שקלים), וככל הידוע לפחות 70 יחידות תשלחנה לבריטניה על ידי לקוחות שכתבו את ההמחאה עוד בטרם הוכרז הקו הרשמי במפעל הקטן. את היתר תראו באוסטרליה, ארה"ב ומסתמן כי בעוד כמה נקודות באירופה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

.

  • עוד באותו נושא:
  • ספרטן V

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully