וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיטרואן לובשת לאקוסט

ירון אדרי

20.9.2010 / 10:41

היצרנית מצרפת חוברת לענקית האופנה כדי להביא לתערוכת פריס מכונית קונספט משובבת נפש. מכאן תגיע מחליפת ה-C1

סיטרואן אמנם מביאה לתערוכת פריס את הדור החדש ל-C4 ואת גרסתה היוקרתית DS4, אולם תצוגה ללא מכונית קונספט מרהיבה אינה ממש שלמה עבורה. את החלק הזה בפאזל תמלא הלאקוסט, מכונית רעיונית פרי שיתוף פעולה עם יצרנית הביגוד עליהם מתנוסס התנין המפורסם.

מידותיה של הלאקוסט קונספט בניגוד לתחושות שמעניקות התמונות, קטנות. עם 3.45 מ' באורך, 1.8 מ' ברוחב ו-1.52 מ' בגובה, היא קרובה יותר ל-C1 (תאומת הפיג'ו 107) מאשר לכל מכונית אחרת של סיטרואן. אפילו בסיס הגלגלים שלה דומה לשל מכונית המיני עם 2.3 מ' בלבד. ועדיין, היא אמורה לספק מקום לארבעה נוסעים כשעל פי התמונות מרחב פנים הוא לא הדבר הראשון שהם צריכים לחשוש ממנו בכל הקשור לנוחות.

בצעד מעט מוזר, ויתרה סיטרואן על מנועי חשמל לסוגיהם ואפילו מנוע טורבו דיזל נטול CO2 נותר מחוץ לתמונה. את התנין מניע אותו מנוע שלושה צילינדרים של ה-C1 ולדבריה הוא מספיק בהחלט עבור אחת במידות שלה. בגרסתו הסדרתית מפיק המנוע הזה 68 כ"ס ופולט קצת יותר מ-100 גק"מ CO2.

עיצובה החיצוני המעט מוזר יש לומר של הלאקוסט, מזכיר לא מעט מכוניות קונספט דומות שכבר הוצגו בעבר על ידי יצרניות הרכב או הסדנאות (ע"ע פיאט פיורינו פורטופינו קונספט ומיני ביצ'קומבר). את עיקר החוויה מעניקים הדלתות (או החוסר בהן) והגג שבמקרה זה כולל חיפוי מרכזי מהשמשה הקדמית ועד לדופן האחורית, כאשר מעל לפדחתם של הנוסעים נותר חלל פעור. כנגד פגעי מזג האוויר, חיפוי רך מתנפח וקליל נשלף אוטומטית בעת שמתחיל הגשם כדי למלא את החסר.

פרט לגג המתנפח, הלאקוסט מחביאה עוד מספר גימיקים. השמשה הקדמית למשל ניתנת להסרה לטובת אווריריות מלאה ואת תא המטען החסר ניתן ליצור על ידי הזזת משענת המושבים מאחור (ואז גם לא צריך לקחת עוד אנשים פרט לבן/בת הזוג). פה ושם, מגיעים אלמנטים מעולם הספורט היוקרתי כמו דימוי כדורי גולף בחישוקי הגלגלים ורשת הטניס בפגוש.

קשה שלא לחשוב על הלאקוסט כרמיזה לדור הבא של ה-C1 שעל פי התחזית צפויה להיחשף בשנה הבאה. היות ומדובר על מכונית משותפת לשלוש יצרניות (פיג'ו 107 כאמור וטויוטה אייגו), לבטח תבודל גרסת הייצור מאחיותיה על ידי מספר אלמנטים עיצוביים הנראים בלאקוסט. גג נפתח לא יהיה ברשימה, אך קווי המתאר האחרים לבטח כן.

סיטרואן לאקוסט קונספט. אתר יצרן
סיטרואן לאקוסט קונספט/אתר יצרן

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully