וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוטוס היא הכריש הלבן

ירון אדרי

20.9.2010 / 14:41

יצרנית מכוניות הספורט מבריטניה מציגה את העילית, המכונית עימה היא משנה תפישה. העיצוב מעולם הים, הביצועים מעולם אחר

לוטוס מאוד מצפה לתערוכת פריס שם לדבריה מתחיל העתיד שלה, 60 שנים לאחר היווסדה. אפילו אתר האינטרנט הרשמי שלה סופר לאחור את הזמן שנותר (עשרה ימים ושעתיים נכון לכתיבת שורות אלה) עד לחשיפה הרשמית של מכוניותיה החדשות בתערוכה. בינתיים אנחנו יודעים על כי הבריטית תציג גרסה כוחנית לאוורה וגם גרסה אוטומטית עליהן סיפרנו לכם כבר, דור חדש לאספריט וכעת אנו למדים על עוד דגם חדש - עילית, עימה נראה כי לוטוס באמת משנה תפישה.

העילית מציגה עיצוב מעניין ומבט חוזר בתמונות בהחלט מגלה שיש משהו בתיאור של לוטוס - "עיצוב כשל כריש". חלקה הקדמי השלוח לפנים, הגריל הפעור, גופי התאורה (מפחידים יש לומר מאחור), לועות המפלט המדמים ניבים והזימים שבין הגלגלים הקדמיים לדלתות בהחלט מזכירים את אותו כריש שיכול להיות מאוד אכזרי. פנים תא הנוסעים נותר בגדר סוד ופרט לסידור ישיבה בתצורת 2+2 כמו באוורה, לא ניתן לדעת עם האוקיינוס הגיע גם לשם.

מידותיה של העילית די קומפקטיות - 4.6 מ' באורך, 1.9 מ' ברוחב ו-1.32 מ' בגובה. שלדתה בנויה מחומרים קלים כנהוג בלוטוס, שיחד עם שאר החומרים המרכיבים אותה אמורים להעניק לה משקל קליל ביחס למכוניות GT מקבילות לה כמו פרארי איטליה. גם נתון המשקל נותר חסוי, אך מה זה משנה אם אל הביצועים המשעורים לה.

לעילית מנוע V8 בנפח 5.0 ל' המפיק 620 כ"ס ו-73.4 קג"מ (מבית טויוטה/לקסוס). משיכת כל הילוך עד למנתק ההצתה ב-8,500 סל"ד תביא לתאוצה ל-100 קמ"ש שתיארך 3.6 שניות בלבד, עשירית לכאן או לכאן. מהירותה המרבית 315 קמ"ש והיא משאירה מאחור 215 גרם CO2 בכל ק"מ שעברה. זה לא מעט, אבל בהחלט לא הרבה ליחידת כוח שכזו. כמו כן, כאופציה ניתן יהיה לשדך לה מערכת היברידית לאגירת אנרגית הבלימה לטובת כ"ס נוספים, בדיוק כמו מערכת ה-KERS של הפורמולה 1.

לוטוס עילית פונה לקהל ספציפי מאוד שממתין לה, כך לדברי המנכ"ל דני בהר. "אי אפשר להכחיש שיופייה של העילית עוצר נשימה כשמסתכלים בה", הוא מוסיף מבלי להתבייש לחשוף את רגשותיו. אלא שעד שתגיע לייצור באביב 2014 יתכן שהיא כלל לא תיראה כך, כמו שמדגישה לוטוס בהודעה לעיתונות. לדבריה, העילית הכרישית היא רק סוג של אב-טיפוס זמני. עם מחיר משוער של 115 אלף פאונד (כ-670 אלף שקלים לפני מסים), כדאי להם מאוד שלא להרוס את העיצוב שעצר נשימת המנכ"ל.

לוטוס עילית. אתר יצרן
לוטוס עילית/אתר יצרן

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully