וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שברולט קרוז מתחשמלת

21.9.2010 / 9:55

קונצרן ג'נרל מוטורס הרכיב צי ניסיוני של 100 שברולט קרוז חשמליות שתבחנה בדרום קוריאה. אולי אפשר לוותר על הוולט?

בצעד נוסף שנועד לקדם את תדמיתו האקולוגית, ג'נרל מוטורס הודיע אמש (שני) על הטמעת תכנית חדשה במסגרתה תבחנה יעילותן הטכנולוגית של 100 מכוניות שברולט קרוז חשמליות בעיר סאול, דרום קוריאה. הפרויקט מתוכנן להשתרע על תקופה של יותר משנה, אולם בג'נרל מוטורס מסרבים להתחייב לייצור סדרתי של הדגם החשמלי מייד עם נעילת המבחנים, שעה שאלה עורכים את ההכנות האחרונות לתחילת שיווקה של הוולט המשפחתית בנובמבר הקרוב בארה"ב.

הקרוז החשמלית חולקת מפרטים רבים עם הוולט, אולם בניגוד אליה היא אינה מסווגת כמכונית כלאיים (חשמל ובעירה), אלא כמכונה חשמלית טהורה. הבדל מרכזי לעומת הוולט טמון בכך שהקרוז החשמלית פותחה על ידי החטיבה הקוריאנית של האמריקנים - דייהו, בשיתוף אגף הכימיקלים של ענקית הטכנולוגיה LG האחראית לסוללות הליתיום של הוולט. "10 שנים בלי להחליף סוללה", כך הצהיר כזכור דובר GM רוברט פטרסון בהכרזה על שיתוף הפעולה בין הצדדים לפני מספר שנים.

המפרט של הקרוז אינו יודע, אך המנוע מפיק רשמית כ-200 כ"ס, מאיץ ל-100 קמ"ש ב-8.2 שניות והמהירות המרבית נאמדת בכ-163 קמ"ש. בתום טעינה של 8 עד 10 שעות משקע ביתי, הסוללות תספקנה זמן נהיגה שעולה על 100 מיילים, שהם כ-160 ק"מ. מדובר בנתונים טובים, שעלולים לגרום הן לפורד (פוקוס חשמלית) והן לניסאן (ליף), לשקול בעתיד הקרוב כיצד ניתן יהיה לשפר את הביצועים של המכוניות החשמליות בשורותיהן; שתיהן תשווקנה באופן סדיר בשנתיים הקרובות, אך ליף היפנית תהיה שם קודם לכן והיא כבר גורפת הצלחה מסחררת בפנקס ההזמנות של החברה.

על השאלה מדוע צריך קרוז אם יש וולט, עונים ב-GM בצורה ברורה, אם כי לא משכנעת: "הוולט מכסה כ-65 ק"מ על המנוע החשמלי. זה מספיק לכל מי שרוצה רכב נקי ועובד בעיר", כך לדברי קרל סטרק, סגן-נשיא מחלקת ההנדסה של ג'נרל מוטרוס. מכירות הקרוז הסטנדרטית החלו בארה"ב רק השנה, באיחור גדול, אך סטרק מדגיש שמדובר בשווקים שונים ובג'נרל מוטורס לא מודאגים. "הקרוז מצליחה מאוד באירופה. הגרסה החשמלית מוגדרת כרגע כניסוי, ואי לכך מי שבכל זאת זקוק ליותר, יודע שיש לו את מנוע הבנזין להגדלת הטווח בוולט".

סטרק מתייחס לתוספת של 300 מיילים (482 ק"מ) מיחידת הבערה, אך בוחר להתעלם מכך שבנזין, אפילו אם המנוע מזערי בגודלו, בכל זאת פולט CO2, ולכן מדובר במכונית שעלולה להתפס כמיושנת בקרב הנהגים. עוד יש לקחת בחשבון שהקרוז היא מכונית עממית בעוד שהוולט כלל אינה זולה: חבילת הבסיס תומחרה בארה"ב בכ-41 אלף דולרים (153 אלף שקלים לפני מסים), כך שב-GM תהווה התקופה הקרובה מבחן חשוב לגורלה של הוולט בעיני הציבור האמריקני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully