וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורשה ספידסטר חוזרת

21.9.2010 / 10:16

היצרנית משטוטגארט מחזירה לחיים את הספידסטר הקלאסית ומציידת אותה במיטב הטכנולוגיה העכשווית. החל מ-260 אלף דולר

כשפולקסווגן רכשה חלקים מפורשה, היא העלתה מחדש את הדיון אודות הרודסטר הרעיונית 'בלו-ספורט', דגם ראווה פתוח גג מ-2008. התכנית הלא-רשמית הייתה להעביר את הקונספט לרצפת הייצור תחת הכותר '356', כמחווה לספידסטר המיתולוגית של פורשה מ-1953. אולם, נראה כעת שמקבלי ההחלטות בפורשה הגיעו להבנה מול פולקסווגן והחליטו על פירוד בין הכלים: הספידסטר בכל זאת תשאר בין כתליה של פורשה, ואילו פולקסווגן שוקלים אם יש מקום לשווק את הבלו-ספורט כיורשת לקרמן-גיהה. ימים יגידו.

כך או כך, הספידסטר המודרנית חוזרת לכבישים לאחר הפסקה של כ-17 שנים מהדגם האחרון שנשא את הכיתוב לעיל על גופו. זוהי למעשה ה-911 השלישית בלבד שתכנס להיסטוריה כספידסטר, מאז הקאררה ב-1988. היא מבוססת על ה-911 GTS עליה דיווחנו כאן בשבוע שעבר, אך להבדיל ממנה תוצע רק בגרסת קבריולה ועם תוספות ייחודיות. התקרה המשתפלת תהיה למשל מבד רך מופעלת ידנית, חבויה בתוך תא דאבל-באבל (קשתות קמורות מאחרי זוג המושבים). לדברי פורשה, התרכובת חזקה דיה כדי לעמוד בכל תנאי מזג האוויר ובמהירות גבוהה במיוחד.

במסגרת שיבתה לחיים, עברה הספידסטר שורה של עדכונים במרבית המערכות החשובות, אך אלה אינם בולטים לעומת ה-GTS. המנוע זהה ליחידה המשרתת את האחרונה, ולזה נפח של 3.8 ל' ו-408 כ"ס משודך לתיבת ה-PDK כפולת מצמדים. הוא מפיק 43.2 קג"מ והכוח עובר לגלגלים האחוריים. אין קצה מידע על מהירות או תאוצה, אולם פורשה כיילה מחדש את מערכת המתלים כדי לחדד את ביצועיה על הכביש. שינויים חיצוניים כמעט ואינם מורגשים, זולת כיתובים רלוונטים לדגם הקלאסי וגוון תכלת בלעדי בפנים ובחוץ. מחיר הספידסטר יחל ב-260 אלף דולרים (כ-970 אלף שקלים לפני מסים), והיא תופיע לראשונה בתערוכת הרכב בפריס והחל מחודש דצמבר באולמות המכירה. מהרו - רק 356 תיוצרנה.

פורשה ספידסטר. אתר יצרן
פורשה ספידסטר/אתר יצרן

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully