וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

100 תירוצים לאי חגירת ילדים

ירון אדרי

21.9.2010 / 11:49

אגף התנועה, הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים וארגון 'בטרם' חברו לקיום מבצע אכיפה והסברה לעידוד חגירתם של ילדים

יח"צ - חד פעמי

צילום: הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים
עריכה: יותם בן דויד

אגף התנועה שבמשטרת ישראל ניצל את תחילת שנת הלימודים כדי לערוך מבצע אכיפה והסברה לעידוד חגירתם של ילדים. המבצע נערך בשיתוף הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים וארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים. עשרות שוטרי תנועה ומתנדבים התפרסו בסמוך למוסדות חינוך במספר יישובים ברחבי הארץ ואכפו באופן ממוקד את נושא החגורות, בדגש על הסברה. ההורים קיבלו עלוני מידע לחגירה נכונה של ילדים ברכב ובכלל זה כללי הישיבה הבטוחה בהתקני ריסון לילדים, ואילו הילדים עצמם קיבלו דיסקים ובהם שירים וסרטונים בנושאי בטיחות שהופק בשיתוף ערוץ 'הופ'.

הרעיון למבצע הגיע בהמשך לתוצאות סקר תצפיות שערכה הרשות הלאומית בשנה שעברה, ולפיו נראה כי המודעות לחשיבות חגורות הבטיחות בכל הקשור לילדים לוקה חסר. 58 אחוזים מהילדים נמצאו חגורים שלא כהלכה או אינם חגורים כלל - 56 אחוזים מהתינוקות עד גיל שנה, 37 אחוזים מהילדים בגילאי שנה עד 4 ו-78 אחוזים מהילדים בגילאי 5 עד 9.

לחגורת הבטיחות חשיבות גבוהה בכל הקשור להגנתם של היושבים ברכב, ובעיקר ילדים שחוסנם הגופני נמוך. אלה יכולים להפגע בכל בלימה פתאומית ואפילו תאונה קלה ביותר עלולה לגרום להם לנזקים בריאותיים בלתי הפיכים. כמו כן, גם ילדים בוגרים ומבוגרים חייבים לחגור בכל נסיעה.

כדי למנוע פגיעה בילדכם, הנה מספר טיפים וכללי אצבע לשימוש במושבי בטיחות

רכשו מושב בטיחות/בוסטר, בדקו שהוא אכן מתאים לרכב ולילד (גיל ומשקל), ונוח ובטוח לשימוש. עתה עליכם לוודא שאתם עושים בו שימוש נכון על מנת שיגן על ילדיכם. שימוש נכון במושב הבטיחות מפחית בכ-70 אחוזים את שיעור תמותת הילדים והפגיעות החמורות בעת תאונת דרכים. כדאי לדעת שהמושב האחורי תמיד בטוח יותר.

יש להשתמש במושב הבטיחות/בוסטר בהתאם להוראות היצרן וכן הוראות ספר הרכב שלכם ובמידה וקיימים עוגני איזופיקס, כדאי להשתמש בהם. לפני כל נסיעה יש לוודא שהמושב מעוגן היטב לרכב כך שלא ניתן להזיזו יותר מ-2.5 ס"מ לכל צד. לפני כל נסיעה יש לבדוק שרצועות המושב מהודקות היטב לגוף הילד כך שניתן יהיה להכניס בין הילד ובין רצועת הכתפיים אצבע אחת בלבד. שימו לב, בכל נסיעה גם למרחק קצר ובמהירות נמוכה, חוגרים את הילד במושב בטיחות. מושב בטיחות שהיה מעורב בתאונה, חייב בהחלפה שכן כושר ההגנה שלו נפגע.

כללי הישיבה הבטוחה ברכב

מלידה ועד גיל שנה לפחות, יש להסיע את התינוק במושב בטיחות ייעודי כשפניו נגד כיוון הנסיעה ועד אשר משקלו יהיה לכל הפחות תשעה ק"ג.

מעל גיל שנה ומשקל של תשעה ק"ג ועד גיל 4 לערך, יש להושיב את הפעוט במושב בטיחות ייעודי כשפניו עם כיוון הנסיעה. מושב בטיחות זה נקרא "שלב 2" והוא מעגן את הילד באמצעות רתמות קשירה מובנות במושב.

מגיל 4 ועד 9, ילד צריך לשבת במושב בטיחות מסוג בוסטר (מושב מסוג שלב 3) ולהיחגר בחגורת אגן-כתף של הרכב. יחד עם זאת, גודלו הפיזי של הילד אף הוא יקבע אם הגיעה העת לוותר על הבוסטר או לא מבלי קשר לגילו. אם הילד מסוגל לשבת זקוף כשגבו צמוד למשענת, ברכיו מתקפלות באופן טבעי בקצה המושב, חגורת הבטיחות עוברת דרך אגן הירכיים והכתף והילד אינו מחליק על המושב, ניתן לוותר על הבוסטר. אם אחד מהתנאים אינו מתקיים, המשיכו להשתמש בבוסטר כדי להגן על ילדכם בצורה היעילה ביותר.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully