וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיג'ו יש טיל מחשמל

22.9.2010 / 9:00

האריה הצרפתי חושף את ה-EX1 המסחררת לה שני מנועי חשמל בתפוקה של 345 כ"ס, הנעה כפולה ותרכובת חיצונית מסיבי-פחמן

פעם שנייה בחמש שנים שפיג'ו ממזגת רכב ואופנוע ומרתכת דגם רעיוני עמוס בטכנולוגיות. בפעם הראשונה חשפה היצרנית במסגרת תערוכת המכוניות בפרנקפורט 2005 את ה-20 קאפ (20CUP), והנה נולדה היורשת בדמותה של ה-EX1 החשמלית. בפיג'ו יעשו מאמצים לשכנע אתכם שזו מהדורה חגיגית לציון 200 שנים להווסדות המותג, אבל היות והעולם מתרכז בימים אלה ליד השטקר, מותר להטיל ספק בקביעה ולשלוח את ה-EX1 ישירות להתכתשות פוליטית על איכות הסביבה.

ממש כמו ה-20 קאפ, גם ה-EX1 נראית - מזווית הישבן, כמכונית תלת-גלגלית. אולם, מבט יותר מעמיק מגלה כי החלק האחורי מכיל למעשה שני גלגלים שהמרחק ביניהם מצומצם, ולכן מהצדודית קשה להבחין שמותקנים זוג צמיגים רחבים. גם בחרטום האגרסיבי הסיפור דומה לרעיון המקורי; תמהיל של קווי העיצוב הנוכחיים של פיג'ו שאומצו מהרודסטר SR1, ה-508 ורכיבים אופנתיים מהרכב העירוני BB1 אשר נחשף בתערוכת ז'נבה האחרונה, כולם ממלאים את הדפנות הקרביות.

התרכובת החיצונית עשויה רבדים של סיבי-פחמן המקנים לה חזות תוקפנית של רקטה שלוחה. הגובה של המכונית פחות ממטר אחד והרוחב בין המותניים 1.77 מ', מה שמצביע על הנדסת אנוש שימושית ומרווח סביר לזוג המושבים בתא הנוסעים. מול אלה אגב צגים דיגיטליים נפרדים המקרינים אינפורמציה על מצב מערכות המכונית בזמן הנסיעה. והשליטה? לא על ידי גלגל הגה, כי אם באמצעות ג'ויסטיק כמו במשחקי סימולציה.

העוצמה של ה-EX1 זורמת משני מנועים חשמליים, אחד על כל סרן. ביחד מפיקים השניים בהזנת סוללות ליתיום-יון כ-345 כ"ס, ונאמר כי המכונית מסוגלת לייצר כוח תאוצה של1G על שני הספונים ברכב. פרט לנתונים אלה, פיג'ו לא חושפת את יתר המפרטים הטכנולוגיים של ה-EX1, אולם מציינת כי במבחנים שנערכו ניפצה הרודסטר החשמלית את שיא התאוצה ל-100 קמ"ש מהמקום עבור רכב חשמלי. מעניין מה יגידו באודי על זה.

בשלב זה, ישנם דיווחים סותרים באירופה שטוענים שה-EX1 לא תמלא את במות תערוכת הרכב בפריס, אלא תערך לה בכורה מסודרת באולם התצוגה הראשי של פיג'ו ב"שאנז אליזה" בפריס, אחד הרחובות היוקרתיים ביותר בעולם. אבל, גם אם זו תעדר מרשימת הבכורות בתערוכה הצרפתית, פיג'ו מבטיחה קונספט מהפכני נוסף שישאיר את המבקרים פעורי פה. בכל זאת, צריך פרזנטציה מכובדת בתערוכה הביתית.

פיג'ו EX1 קונספט. אתר יצרן
פיג'ו EX1 קונספט/אתר יצרן

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully