וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לנד רובר, כבר לא רק לשטח

22.9.2010 / 10:36

לנד-רובר חושפת עוד פרטים ותמונות של האיווק הקומפקטי והנאה לקראת הופעת הבכורה בפריס

אם החמצתם את ההתפתחויות האחרונות בלנד-רובר, נעדכן כי חוץ מהתחדשות היצע דגמיה הקלאסים - ריינג', דיסקו ופרילנדר, למותג הבריטי יש אח קטן שחובר למשפחה בשם איווק (Evoque). ללנד-רובר תוכניות מרחיקות-לכת לשווקו בכ-160 מדינות בעולם שחלקן טרם חוו את הכלים המודרניים ביותר, אך מסתמן כי בטאטא (בעלת הבית) בטוחים שימצא-חן בעיני אוכלוסיות נרחבות. עתה, לקראת השקתו הרשמית בצרפת, לנד-רובר משחררת עוד פרטים אודותיו ולראשונה, תמונה של תא הנוסעים.

מבחינת ממדיו, מדובר על פי הרושם בכלי-רכב לא גדול, אבל גם לא גמד. האורך שלו מקצה אחד לשני 4.34 מ' והוא נמוך למשל מהריינג'-רובר בכ-18 ס"מ (1.78 מ'). הקבינה של האיווק מפוארת ורחבה וטעונה מגוון אפשרויות וממשקים. מרבית חומרי הדיפון נלקחו מהריינג' כך שהאיכות גבוהה, ועל אף שהתכנון נראה שונה, מציינים בחברה כי אורח ההפעלה מקל על המשתמשים בשל הנדסת אנוש משופרת. בין התוספות מסכי-מגע, שקעי USB ועוד. "תרגישו פה כמו ברכב ספורטיבי אופנתי", מציין המנכ"ל ראלף ספיית'.

שלושה מנועים יוצעו עם האיווק באירופה, לכולם שידוך אל תיבת הילוכים אוטומטית או ידנית עם שישה יחסי העברה. גרסאות הבסיס תופצנה במהדורות ה-2.2 ל' טורבו-דיזל להן 150 או 190 כ"ס. בשני הדגמים תהיה את האופציה לבחור בין הנעה קדמית לכפולה, כאשר החלש מתהדר בנתוני צריכת דלק של כ-19 ק"מ לליטר סולר ו-130 גק"מ CO2 בלבד. גרסת ה-190 כ"ס תפלוט 145 גק"מ ותצרוך מעט יותר דלק. המנוע הבכיר ביותר מנפק 240 כ"ס אולם לא יוצע בכל המדינות.

לנד-רובר ציידה את האיווק בסדרת המערכות המצטיינות המוכרות מכל הדגמים הנוכחיים, פלוס מערך שדרוגים מודרניים. ראש חטיבת הפרויקטים ביצרנית מורי דיטש, טוען כי האיווק נהנה מיכולת כביש גבוהה מאוד לעומת דגמים קודמים. "כיילנו את מערכת המתלים וההיגוי (חשמלי) לדיוק מרבי במהירות נמוכה על מנת לחדד את התגובה בפיתולים".

גם במרעה הטבעי שלו - בשטח ובשבילים, יפלס האיווק את דרכו ללא קושי. שילוב של מערכת מתלים אדפטיבית, מרווח גחון מתאים, זוויות גישה ונטישה יעילות ומנגנון ה-Terrain Response המסורתי, ישמרו עליו מפני סלעים מרסקי מיגונים פלסטיים. האיווק ירד מפס הייצור הבריטי בהלוויד מרסייד, ותחילת שיווקו בעולם יחל בקיץ 2011 במחיר התחלתי של 35 אלף יורו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully