וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על הגריד: עדכונים ממסלולי המירוצים

ירון אדרי

22.9.2010 / 11:00

פורמולה 1: רנו הכי אמינים; WRC: רייקונן טועם נצחון; מוטו GP: דוקטור רוסי לחדר הניתוח; נאסקאר: הכל בגלל ליטר דלק; IRL: יש אלוף בפניות שמאלה

פורמולה 1: לקראת גרנד פרי סינגפור

מסלול הרחובות של סינגפור שוב יארח את מירוץ הלילה העונתי של הפורמולה 1. בסוף השבוע תוותרנה הקבוצות על מצוות אושפיזין ותגענה לאימונים המקדימים בסופם יקבע מי יזנק ראשון למירוץ ביום ראשון. כעת, חמישה מירוצים לתום העונה, יש לכך חשיבות גבוהה מאוד ללא מעט נהגים שעדיין רוצים לסיים כאלופים.

לאור תלונות נהגים על המסלול בעבר, ערכו בו המארחים מספר שינויים לשיפור הנוחות והבטיחות. כך למשל, במספר אזורים בהם הקפיצו גבשושיות את המכוניות נעשה יישור לפני השטח. כמו כן, הפיטס נסלל מחדש תוך הנמכת האספלט בכסנטימטר ושינוי נעשה בפניית השיקיין מס' 10 הבעייתית עם הזזת האייפקסים (נקודת המשיק של הפניה) בכניסה וביציאה.

נזכיר רק כי אורך המסלול 5.07 ק"מ, הוא כולל 23 פניות ובמהלך המירוץ יקיפו אותו הנהגים 61 פעמים. בשיא המסלול מחזיק קימי רייקונן שקבע ב-2008 זמן של 1:45.599 דק'. עבור מי שמחזיק ברוב השיאים בשאר המסלולים מיכאל שומאכר, יהיה זה ביקור ראשון בסינגפור והוא צוטט במדיה כנרגש מאוד לקראתו.

פורמולה 1: היה מנוע?

תקנות ה-FIA מתירות לכל מכונית פורמולה 1 להשתמש בשמונה מנועים לכל היותר בעונה, וכל מנוע נוסף מעבר לכך יעלה לנהג בהורדת עשרה מיקומים בזינוק למירוץ. חישוב פשוט מגלה כי מדובר בכ-2.5 מירוצים בממוצע לכל מנוע, כך שכל מכונית צריכה לפחות עוד שניים לחמישה שנותרו. כדי לעזור לנו בחישובים, חושפים בסבב את מצב המנועים ונראה כי הרבה נהגים כבר התחילו מזמן לכסוס ציפורניים בעצבנות.

הבעייה הגדולה היא במנועי פרארי. נהגי הקבוצה פליפה מאסה ופרננדו אלונסו כבר מנצלים את המנוע השמיני שלהם, כך שהימנעות מענישה תיאלץ אותם למחזר מנועים משומשים שזה לא בדיוק מבטיח להם התמודדות על התואר כמו שהם רוצים. גם בקבוצות להן מספקת פרארי מנועים המצב לא הכי טוב - בסאובר, פדרו דה לה רוסה כבר השתמש במנוע תשיעי ואת הנדוניה הזו הוא מעביר למחליפו ניק היידפלד. קאמוי קובייאשי השתמש בשבעה מנועים וכך גם נהגי קבוצת טורו רוסו חיימה אלגוארסוארי וסבסטיאן בואמי.

גם מנועי מרצדס לא מבטיחים שקט נפשי למשתמש. נהגי הקבוצה מיכאל שומאכר וניקו רוזברג עומדים כעת על המנוע השביעי וכך בדיוק גם נהגי מקלארן ג'נסון באטון ולואיס המילטון, ונהגי פורס אינדיה ויטאנטוניו ליוצי ואדריאן סוטיל.

קוזוורת' שאיבדה לקוחה אחת לעונה הבאה (לוטוס), מצליחה בקושי לעמוד בעומס. כל נהגי הקבוצות (היספניה, וויליאמס, וירג'ין ולוטוס) השתמשו בשבעה מנועים פרט לרובנס באריקלו (וויליאמס) שהצליח עד כה להסתדר עם שישה, אולי בזכות הגרנד פרי הבלגי ממנו פרש עוד לפני שסיים הקפה אחת.

מכל הרשימה נותרה רנו שתתפלאו, אבל מנועיה האמינים ביותר בסבב. נהגיה ויטלי פטרוב ורוברט קוביצה השתמשו בשישה מנועים עד כה וכך גם מארק וובר (רד בול). רק סבסטיאן ווטל (רד בול) חובק מנוע שביעי, עוד יתרון חשוב לוובר בקרב על האליפות. ולחשוב שבתחילת העונה הם רצו מנועי מרצדס.

בעונה הבאה צפויים 20 מירוצים כך שעבודת המנועים תהיה קשה יותר. אולם, החל ב-2013 אז צפויים להכנס לשימוש מנועים חדשים לחלוטין, תיפתח מחדש ההתמודדות על המנוע הטוב ביותר. מי שהכי בונה על זה היא קוזוורת' שמנועיה אמנם אמינים ביחס לפרארי ומרצדס, אך זאת בגלל שבת'כלס הם בכלל לא תחרותיים.

פורמולה 1: היספניה פורשת?

עוד לפני שהחלה העונה היה מעמדה של היספניה (אז עוד כקאמפוס) מעורער. היא החליפה בעלות, לא התייצבה למבחני טרום העונה וגם כשכבר עלתה למירוץ סיימה אותו ללא כל הצלחה. בהמשך, נפרדה מיצרנית השלדות דלארה וגם עסקה במשחק כסאות עם נהגיה ברונו סנה וקארון צ'אנדוק כשהאחרון הוחלף על ידי סאקון יאממוטו, שיוחלף על ידי דה לה רוסה או הצעיר חאבייר וייה כפי שמדווח 'דריו אס' הספרדי.

אלא שמנהל הקבוצה קולין קולס מאמין כי למרות הקשיים הם כן יגיעו עד לקו הסיום של המירוץ האחרון באבו דאבי. בראיון ל'אוטוספורט' הוא מאשר כי המצב הכלכלי קשה, אך לא עד כדי כך. "על המנועים כבר שילמנו ולמעשה על הכל", הוא אומר ומציין כי בניגוד לשאר הקבוצות לא נותנים להם כלום בהקפה כך שלפחות אין להם חובות. מנגד, הקבוצה היא עסק לכל דבר וככזה, אשראי ותנאי תשלום נוחים הם הכרח להמשך הקיום. מדבריו של קול עולה כי הוא בטוח גם בעתיד הקבוצה לעונה הבאה. "אנחנו נראה מי יסיים את העונה ומי לא. אנחנו גם נראה מי יהיה על הגריד בעונה הבאה ומי לא".

בינתיים, שותפתו לחזון הפורמולה 1 של ז'אק וילניידב קבוצת דוראנגו מאיטליה, מאשר כי הקנדי שוקל רכישת קבוצה קיימת וזאת לאחר שלא אושר להם להצטרך לסבב ב-2011. בעבר הוא אמר שיש בידיו תקציב לשלוש עונות, והיספניה כמו גם וירג'ין הן היחידות שנראה כי בעליהן יהיו מוכנים לשבת ולדון עימו על העברת בעלות.

WRC: סוף סוף נצחון לרייקונן

טוב הכותרת מעט מטעה, אבל אלוף הפורמולה 1 של 2007 זוכה סוף סוף לנצח מירוץ ראלי. אמנם זה היה בסיטרואן C4 שלו, אך במירוץ במסגרת אליפות צרפת שכלל רק שני סטייג'ים עליהם עברו שלוש פעמים ויריבים חלשים בהרבה, לפחות מבחינת רכבי המירוץ. למקום השני למשל הגיעה רנו קליאו חלשה בהרבה מה-C4 שלו.

השתתפותו של רייקונן נועדה בעיקר לצורכי אימון לקראת הראלי הבא בסבב העולמי שיערך בצרפת (1-3 באוקטובר), בסמוך למקום בו הוא השיג נצחון. בסיטרואן מקווים שהפיני יצליח יותר במירוץ האמיתי, אך יותר מכך הם רוצים לראות את סבסטיאן לואב חותם אליפות שביעית על אדמת המולדת. לצרפתי יש 201 נקודות, 43 יותר מבן קבוצתו סבסטיאן אוג'ייה, כאשר הגדלת הפער לחמישים נקודות לפחות יבטיח לו את התואר.

רייקונן להזכירכם מתחיל לפזול שוב לכיוון הפורמולה 1, אולי בעקבות חוסר ההצלחה שלו במסלולי הראלי. אחרי עשרה מירוצים הוא ממוקם עשירי בטבלת האליפות עם 21 נקודות, 180 פחות מלואב, בעוד כל נהגי סיטרואן להוציא נהגי הקבוצה הרשמית מצליחים הרבה יותר. פטר סולברג למשל כמעט וניצח את המירוץ האחרון ביפן והוא ממקום רביעי בדירוג עם 118 נק'.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

מוטו GP: רוסי בדרך לניתוח

ולנטינו רוסי (ימאהה) יראה את חדר הניתוח פעם נוספת השנה, הפעם לתיקון הכתף. האיטלקי סוחב פציעה מאז חודש אפריל לאחר שהתרסק עם אופנוע מוטוקרוס, וזו מפריע לו מאוד להביא הישגים גם בלי קשר לשבר המחלים ברגלו.

כדי להיות מוכן בזמן למבחני טרום עונת 2011 עם דוקאטי, יתכן ורוסי יוותר על שני מירוצי סיום העונה כדי לעבור את הניתוח בכתפו ולהחלים. רוסי כבר פספס ארבעה מירוצים העונה בשל השבר ברגלו, ועוד שניים לא ישנו דבר. החלטה סופית תגיע כנראה בעוד שלושה מירוצים, כאשר האחרון מבינהם יערך במוטגי יפן מסלול אותו הגדיר רוסי "הגרוע ביותר לכתף".

נאסקאר: בלי דלק לא נוסע, בדוק

ביום ראשון האחרון שוב הניב סבב הנאסקאר ספרינט קאפ דרמה, וזאת במירוץ הראשון מבין עשרה במסגרת הפלייאוף שיקבע מי יהיה האלוף. טוני סטיוארט (שברולט, 14) שהצליח לחמוק מלא מעט תאונות, הוביל ברובו של המירוץ שנערך בניו-המפשייר כאשר החלטות אסטרטגיות עוזרות לו בכך. אלא שכאן בדיוק הוא כשל ובדיוק לפני שנכנס להקפה האחרונה, נכנסה מערכת הדלק ל'סייף-מוד' כי הנוזל הנחוץ נגמר במכל. בנסיעה איטית הוא הצליח לסיים אך רק במקום ה-24 והנצחון עבר לקלינט בווייר (שברולט, 33) שגם לו נשאר אולי רק איזה ליטר פנוי. גם לאלוף ארבע השנים האחרונות ג'ימי ג'ונסון (שברולט, 48) לא כל כך הלך והוא סיים רק במקום ה-25. מוביל הטבלה דני המלין (טויוטה, 11) סיים שני והגדיל את הפער בפסגה.

בתשעת המירוצים שנותרו לעונה צפוי הסבב הבכיר להניב עוד לא מעט דרמות שכאלה, שכן כל 12 נהגי הפלייאוף רוצים לשמור על סיכוי לקחת מג'ונסון את הסיכוי לאליפות חמישית. המירוץ הבא יערך ביום ראשון בדובר, במהלכו יקיפו הנהגים 400 פעם את המסלול האובאלי שאורכו מייל אחד (כ-1.6 ק"מ).

המלין מוביל את דירוג הנהגים כאמור עם 5,230 נקודות ואחריו בווייר שקפץ עשרה מיקומים בעקבות הנצחון עם 5,195 נק', קווין הארוויק (שברולט, 29) עם 5,185 נק' וקייל בוש (טויוטה, 18) עם 5,168 נק'.

IRL: יש אלוף אובאלי

סבב האינדיקאר האמריקני השיק השנה שני תארי אליפות נוספים פרט לתואר הרשמי, לאלוף המסלולים האובאליים ולאלוף המסלולים הרגילים. ביום ראשון האחרון אמנם השיג הליו קסטרונבס (פנסקה) את הנצחון השני ברציפות, אולם דריו פרנקיטי (גנאסי) הוא זה שהוכתר לאלוף הפניות שמאלה. זהו תואר שני חשוב עבור הסקוטי שבחודש יולי הוכתר גם כאלוף האינדי 500. מוקדם יותר העונה הוכתר וויל פאוור (פנסקה) לאלוף המסלולים.

סבב האינדי עומד בפני מירוץ סיום העונה שיערך ב-2 באוקטובר במיאמי ועם 50 נקודות מרביות, הקרב על התואר החשוב מכל יהיה בין שני האלופים פרנקיטי ופאוור, שהפער בינהם הוא 12 נקודות בלבד. על המקום השלישי יתמודדו קסטרונבס וסקוט דיקסון (גנאסי). בתואר האליפות הלא רשמי לנהגות זוכה דניקה פטריק (אנדרטי) שעם מקום עשירי כללי מקדימה את כל ארבע הבנות האחרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully