וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

GE תממן את הסוללות של בטר פלייס

22.9.2010 / 11:42

בטר פלייס וג'נרל אלקטריק יקדמו את המעבר למכוניות חשמליות. תפתחנה תוכנית למימון סוללות בישראל ובדנמרק

בטר פלייס הכריזה על שיתוף פעולה עם ענקית האלקטרוניקה ג'נרל אלקטריק, כך בהודעה שיצאה מניו-יורק. השתיים תחבורנה כדי להשמיש רשת טעינה נרחבת למכוניות החשמליות, תוך קידום שורה של יעדים כגון עידוד השימוש במכונית האקולוגית, מודעות לאיכות הסביבה, מעבר של ציי רכב לדגמים חשמליים ועוד.

ג'נרל אלקטריק נבחרה על ידי בטר פלייס בין היתר בשל מומחיותיה בטעינת המכוניות החשמליות והתקניה הוורסטילים. לחברה פטנט מקורי בשם וואטסטיישן (WattSation) התואם את שירותיה הטכנולוגיים של החברה הישראלית. "שילוב הוואטסטיישן שלנו והרשת של בטר פלייס תסייע במימוש חזון המהפכה החשמלית בעולם הרכב, ויספק תחבורה אלטרנטיבית, נקייה ובת קיימא", כך בת' קומסטוק מנהלת השיווק של GE.

פן אחר של שיתוף הפעולה נעוץ בתכנית סיוע של GE למימון סוללות בשני השווקים המרכזיים של בטר פלייס, דנמרק וישראל. בטר פלייס פועלת על פי מודל לפיו קיימת הפרדה של הסוללה מהמכונית המוזילה את עלות האחזקה. במסגרת איחוד הכוחות כ-10,000 סוללות ראשונות תיובאנה לישראל ולדנמרק בתכנית ניסיונית שתבוצע בעתיד גם בחלקים מסויימים בארה"ב, אירופה ואסיה.

עבור בטר פלייס זהו צעד נוסף בדרך למימוש חזון המכונית החשמלית בישראל ובעולם. "שיתוף הפעולה שלנו עם GE הוא צעד נוסף משמעותי עבור החברה בבניית מערכת תומכת של חברות מובילות בשוק הבינלאומי ביניהן רנו ו-HSBC שיוכלו לסייע לחברה לקדם את המודל שלה בזירה הבינלאומית. צוות השותפים שלנו מחויב להאיץ את המעבר למכונית חשמלית שהוא חסכוני ובר השגה יותר מרכב מונע בנזין", כך מייסד החברה שי אגסי.

המכונית הראשונה שתשווק בישראל תהיה כאמור הפלואנס החשמלית. עלותה המשוערת תנוע בגזרת ה-90 אלף שקלים בעקבות מיסוי נמוך של 10 אחוזים. האחזקה הזולה יחסית נובעת מתכנית על פיה חוכר ולא רוכש הנהג את המצבר בתעריף חודשי המשוקלל לפי מרחק הנסיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully