וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשמל דו-גלגלי לסמארט ומיני

ירון אדרי

25.9.2010 / 7:36

סמארט ומיני יציגו בתערוכת פריס קונספטים חשמליים לקטנועים עירוניים. האם מותגי היוקרה הגרמניים פותחים נישה חדשה?

אם כבר רוצים כלי רכב עירוני חסכוני, מדוע לא לעבור לשני גלגלים? יתכן וזה בדיוק מה שעבר בראש של מהנדסי סמארט ומיני לפני ששלחו את המעצבים להכין להם סקיצות לקטנוע חשמלי שלא ישכח להיות גם אופנתי בהתאם לאידיאולוגיה של כל אחד מהמותגים. זאת, לקראת תערוכת פריס שם יוצגו הסקוטרים שאם יגיעו לייצור יתחרו בדיוק על אותו פלח שוק.

מבנה ה-'E סקוטר' החשמלי של סמארט עושה שימוש במתכות פלדה ואלומיניום לטובת הבטיחות, למרות שמדובר בכלי דו גלגלי שבעת תאונה ספק עם הרוכב והמורכב ישארו עליו. החיפוי החיצוני כולל פנלים מפלסטיק שכמו במקור של המותג, ניתנים להחלפה ותאורת לד. בקצה חיפוי החזית שוכנים פאנלים שקופים שפרט ליתרונם בפיזור הרוח סביב הרגליים משמשים כתאורת האיתות ומסיט הרוח משמש כפאנל סולרי לטעינת המצברים.

סוללות ליתיום-יון שמוקמו מתחת לישבן הרוכב, מעבירות את האנרגיה למנוע החשמלי המניע את הגלגל האחורי. מדובר בטורבינה קטנטנה המפיקה חמישה כ"ס המספיקים כדי להאיץ אותה ל-45 קמ"ש עירוניים ולטווח של מאה ק"מ בין טעינות. שקע ביתי רגיל ידאג להחזיר אתכם למחוז חפצכם אם אזל כוחן של הסוללות כשזמן שנע בין שלוש לחמש שעות יספיקו לטעינה מלאה שלהן.

סמארט לא משחררת לכבישים סתם קטנוע חשמלי. היא ציידה אותו ב-ABS, כרית אוויר ואפילו מערכת לניטור שטחים מתים. לנוחות הנהג יש חימום בידיות האחיזה משם גם ניתן לשלוט על הקונסולה המרכזית. בעצם, מדובר במקום ייעודי למכשיר iPhone המשמש כלוח מחוונים, מכשיר ניווט ועוד.

הסקוטר-סמארט מגיע בהמשך לפורטו החשמלית בה ערכנו נסיעת התרשמות לפני כחודש. המותג האח של מרצדס שואף לשפר יותר ויותר את תרומתו לסביבה ויתכן שהקטנוע אכן יגיע לייצור עבור לקוחות צעירים שלא מחפשים לנסוע רחוק. זאת יחליטו בקונצרן דיימלר בהתאם לתגובות הקהל במהלך התערוכה, אולם ספק אם ידעו כי גם מיני תציג קונספט לקטנוע שכזה. מה זה יעשה לתוכנית המקורית? יתכן שזה בהחלט ידרבן אותם להשיק אותו.

קטנוע סמארט E סקוטר. אתר יצרן
הקטנוע החשמלי והמקור שלו/אתר יצרן

מיני על שניים

נראה כאילו כל הסיפור כאן רווי בריגול תעשייתי. לא רק השמות דומים, גם הפרטים הראשונים על הסקוטרים שדלפו לרשת פורסמו כמעט באותו היום וכעת גם נחשפות התמונות והפרטים האמיתיים בהפרש של מספר שעות. גם קהל היעד הפוטנציאלי זהה. סמארט היתה הראשונה לצאת בהודעה רשמית ואחריה מיני.

פרט למספר סממנים המבהירים באופן חד משמעי כי מדובר בבן למשפחת מיני - לוח מחוונים עגול וגדול כמו גם הפנס הראשי, מראות אובאליות ועוד - ה-סקוטר E קונספט די דומה לווספה האיטלקית כאילו מדובר בגרסת רטרו עדכנית שלו. עוד תזכורת למיני ההיא מגיעה עם צביעת 'ירוק מירוצים' קלאסית, זאת פרט לסכימות צביעה מודרניות יותר.

מתחת למושב, מסתתרות סוללות ליתיום-יון אשר מזרימות את האלקטרונים האצורים בהן אל המנוע החשמלי שבגלגל האחורי. פרט לכך לא נמסרו פרטים נוספים כמו כמה כ"ס, מומנט וטווח נסיעה אפשר לגמוא עימו, אך סביר שלא יותר מידי. בכל מקרה, גם כאן ניתן יהיה לבצע הטענה מול כל שקע חשמלי סטנדרטי בעזרת הכבל הנשלף מצידי המושב. גם כאן כמו בסמארטנוע, במרכז הכידון יש מקום לטלפון נייד מהסוג החכם.

הסקוטר E הוא עוד תוצר של חטיבת 'פרויקט i' בב.מ.וו הממשיכה לנבור ברזי הטכנולוגיות כדי להציע תחבורה אלטרנטיבית ונקייה לגודש והזיהום העירוניים. קדמה לו המיני E, הגרסה החשמלית למיני המודרנית שמאות יחידות ממנה כבר נעות בעולם במסגרת סדרת ניסויים בחיים האמיתיים שאת תוצאות הביניים שלהם הבאנו לכם כאן השבוע. האם חלק מתוצאות הניסוי כמו אגירת אנרגית בלימה וכדומה יגיעו גם לכלי הדו גלגלי?

כשסיר אלק איסיגוניס ישב בשנות החמישים והגה את המיני המקורית, הוא לבטח לא שיער שבעוד כשישים שנים היא תהיה קטנה אפילו יותר. אם היא אכן תגיע לייצור, תהיה זאת אות מופת נוספת לב.מ.וו שגם אם סטתה מהאידיאולוגיה המקורית, היא ממשיכה להצעיד את המותג קדימה באותה יצירתיות בה הוא נולד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully