וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרארי פתוחה לחגיגות

26.9.2010 / 9:09

מהדורת הרודסטר FA אפרטה מציינת 80 להולדתה של סדנת העיצוב המיתולוגית פינינפרינה. הייצור מוגבל, כל העותקים נחטפו

לציון 80 שנים להווסדותה של סדנת העיצוב האיטלקית פינינפרינה, פרארי תציג בתערוכת פריס את ה-FA אפרטה. הרודסטר החדשה מבוססת על ה-599 GTO לרבות המנוע והתיבה וכמוה גם היא תהיה סופר-נדירה: בפרארי סגרו את ההזמנות לאחר 80 חתיכות. עוד בהודעתה הרשמית מציינת היצרנית ממארנלו כי כל העותקים נמכרו עוד בטרם ידעו הרוכשים איך יראה המוצר הסופי או כפי שנהוג לומר בעגה הנדל"נית, על הנייר.

משמעות המילה אפרטה היא פתוח, ונראה שבפרארי ניצלו את המונח היטב ולקחו אותו צעד נוסף. ה-FA מגיעה מפס ההרכבה עם הוראה מפורשת שיש להשתמש בתקרה הרכה כמוצא האחרון. פרארי טוענת שהמכונית אינה מיועדת לנסיעה עם גג סגור משתי סיבות עיקריות: פגיעה באסתטיקה וכן מדגישה כי ממילא התרכובת העליונה לא להיט: "הגג מיועד רק למזג-אוויר גשום, זה לא פתרון פרקטי".

מבחינה קצת יותר מעשית, בהחלט יש סיבה לחדד את חוש השמיעה כשספונים במושב הנהג והשמיים פתוחים. המנוע של האפרטה נשלף מה-GTO, וכאן מדובר ביחידת בנזין מרגשת שמפיקה מ-12 צילינדרים כ-670 כ"ס ב-8,250 סל"ד ומעבירה את הכוח לגלגלים האחוריים באמצעות תיבה אוטומטית תחרותית (תפעול דוושות מגלגל ההגה) עם שישה יחסי העברה.

אין עדיין פרטים על זמני תאוצות וכדומה, אך כמקובל תהיה האפרטה מוכשרת וקלאסית בדיוק כמו כל אחיותיה. היא נמוכה מה-599 קופה במספר ס"מ, כיול שמשווה לה את הפרונט השפוף, ובתא הנוסעים שתי קשתות המתחברות באלגנטיות למושבים החובקים. עלותה של האפרטה תנוע בין 400 ל-500 אלף יורו (כשני מיליון שקלים לפני מסים) - מותנה באבזור וביתר האמצעים שייבחרו במפרט. כפי שצוין לא נותרו יחידות פנויות, אבל לפחות נזכה לקבל הצצה בפריס רגע לפני שהדוגמנית נמסרת לאחד מ-80 בעלי הממון שרכשו אותה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully