וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורשה: אח קומפקטי לקאיין

27.9.2010 / 8:47

אבל רק בעוד ארבע שנים. יישען על פלטפורמת אודי Q5 ויתהדר בשם קייג'ן. מנכ"ל פולקסווגן: "רוצים להדיח את טויוטה מהפסגה עד 2018"

פורשה, המותג החשוב ביותר שהצטרף לפולקסווגן ב-2010, החלה בשנתיים האחרונות להרחיב את היצע המכוניות שברשותה ולפנות לקהל פחות ממוקד. פרט לפנמרה הסלונית והדגם ההיברידי המיועד 918, עומד על הפרק רכב פנאי קומפקטי חדש שיבוסס על מכלליו של אודי Q5 תחת השם קייג'ן (Cajun) ומועד השקתו על פי 'דר שפיגל' הגרמני בעוד כארבע שנים. "אנחנו רוצים להכפיל את נתח המכירות השנתי שלנו ל-150 אלף. זה כולל את הקאיין ועוד מכוניות ספורטיביות חדשות".

כשנה לאחר המיזוג עם פורשה, הנגיסה ב-20 אחוזים ממניותיה של סוזוקי והשותפויות הנרחבות במזרח הרחוק, פולקסווגן מתכננת לעבות את המותגים האחרונים שהצטרפו לשורותיו של הקונצרן ולהתבסס בעמדה אסטרטגית משם תוכל לנשל את טויוטה ולהתברג כיצרנית הרכב הגדולה בעולם. להערכתה, כך יקרה בעוד פחות משמונה שנים. האם אכן מדובר בהתהליך שתוצאותיו ידועות מראש?

בראיון שהעניק מנכ"ל פולקסווגן מרטין ווינטרקון ל'דר שפיגל', סיפר כי האתגרים שעומדים בפניו הקונצרן גדולים מאי-פעם, במיוחד על רקע הרכישה של פורשה והחיבור אל סוזוקי. "אנחנו יודעים לאן אנחנו רוצים להגיע. אבל לא הכול יקרה באופן אוטומטי מפני שכל המעורבים בכך זקוקים לזמן גישור". החוזה של ווינטרקון צפוי להסתיים ב-2011, אולם לדבריו חשוב מאוד לשמור על עקביות בהגאים. "יש לכך חשיבות רבה בארגון הדברים, אבל זה תלוי בהחלטת הדירקטוריון אם לחדש או לא. אני מעוניין להשאר בתפקיד", כך הוסיף.

ווינטרקון רמז בראיון כי "ספורטיביות חדשות" תהיינה מכוניות מוזלות ועממיות מ-911 קלאסיות, אך שומר את יתר הפרטים קרוב לחזה. במקביל לדבריו, חטיבת הפרטיות של פולקסווגן בוחנת בימים אלה את האפשרויות הטמונות בבלו-ספורט קונספט - רודסטר ראווה שטרם הוחלט מה עתידו אך ימותג לכאורה ככלי-רכב עממי.

בפורשה העניינים כסדרם בינתיים עם השבת הספידסטר הנדירה לחיים לאחר היעדרות של 17 שנים (רק 356 תיוצרנה). אולם, מסתמן כי בשנתיים הקרובות הניהול של פולקסווגן, מכונית העם, ישפיע רבות על החלטותיה של פורשה שכבר איבדה כפי שזה נראה את המיקוד שלה במכוניות ספורט טהורות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully