וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החץ הכי חד בכביש

ירון אדרי

27.9.2010 / 16:38

KTM חושפת את גרסת ה-R הקיצונית למכונית המסלול X-Bow. עם 300 כ"ס ויכולות משופרות היא מוכנה לשיגור כמו חץ מקשת

KTM מוכרת בזכות האופנועים חסרי הפשרות שלה, וגם בזכות מכונית מיחודת במינה. ב-2008 היא הציגה את ה-X-Bow, דו-מושבית מקרבון שכל כולה מכוונת למסלולי המירוצים יותר מכבישים ציבוריים. לקראת שנת 2011, חושפת KTM גרסה מחודשת שעדיין נמצאת בשלבי ליטוש סופיים, כאשר לשמה נוספה האות המחייבת R.

כ-500 יחידות מכרה KTM במשך השנתיים האחרונות מהמכונית היחידה בהיצע שלה. אמנם מדובר על כמות מעטה, אולם לא כך בנישה מאוד ספציפית. עם ה-R ממקדת היצרנית האוסטרית את המכונית עוד יותר כאשר בלב החבילה שוכן מנוע רב עוצמה שכמו קודמו גם הוא מגיע מאודי. מדובר ביחידת ה-2.0 ל' TFSI של ה-S3 שלאחר שיפור קל שולחת 300 כ"ס אל הגלגלים מאחור. מדובר ב-60 כ"ס יותר מהגרסה הסדרתית.

עם כוח כה רב ומשקל של כ-800 ק"ג בלבד, ה-R תציע ביצועים מסמרי שיער למי שיעז לדחוק בה. גם כאן KTM לא מתפשרת ותציע בנוסף לשיפור ביכולות הדינמיות תודות להנמכת מרכז הכובד, שתי חבילות אבזור. גרסת Sport תעמוד בכל הדרישות הבסיסיות באירופה כדי לקבל חותמת חוקית לכבישים, בעוד גרסת Race תהיה קיצונית יותר במכלוליה תתאים למסלולי מירוץ בלבד כמו הנורבורגרינג הגרמני עליו מכיילים אותה המהנדסים.

למרות שבעבר הצהירה ד.ל.ב מוטוספורט יבואנית KTM כי היא תשווק את ה-X-Bow בישראל ואף הציגה אותה בתערוכת אוטומוטור האחרונה, זה לא מתאפשר לה היות והמכונית אינה עונה על תקנות התחבורה אצלנו. גם מסלול מירוצים אמיתי אין לנו כך שאף אחת מגרסאות ה-R אינה רלוונטית אלינו.

KTM X Bow R. אתר יצרן
KTM X Bow R/אתר יצרן

.

  • עוד באותו נושא:
  • ktm

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully