וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למבורגיני חושפת טיזר חמישי

ירון אדרי

28.9.2010 / 9:59

גם הטיזר החמישי של למבורגיני לא עוזר להבין אם מדובר במחליפת המורצ'יליגו. את גרסת הכביש לגייארדו מירוץ רואים בבירור

מאז שלמבורגיני חשפה את הטיזר השלישי במספר למחליפת המורצ'ילגו לפני מספר ימים, החלו בעולם שמועות שבכלל לא מדובר במחליפת המורצ'ילגו. עוד לפני כן צויין במספר אתרי אינטרנט יודעי דבר כי באי התערוכה יזכו לפגוש במכונית קונספט חדשה שעדיין נמצאת בגדר סוד כמוס בהחלט תחת הקוד 83X, ושבעצם היא זו המסתתרת מאחורי הפאזל בהמשכים. מבולבלים? גם טיזרים 4 ו-5 הנחשפים בסמיכות של מספר שעות לא עושים סדר בעניין.

פרט לעובדה ששוב מדובר בטפח נדיב בקרבון ושהפעם גם סמל השור הזועם בתמונה, הטיזר הרביעי אף הוא לא מגלה לנו אם מדובר בג'וטה החדשה או בקונספט מרהיבה. לצד התמונה נרשמה ססמה שאומרת "קרבון, האלמנט השישי", שגרמה לנו לחשוב מספר דקות ארוכות על מה מדובר ובלי פתרון ממשי. במרכז התמונה וסביב לסמל נראה שמדובר בסוג של פקק, אולי למילוי אחד מהנוזלים ההכרחיים - דלק, שמן או מים ייעודיים לרדיאטור. ולא תתפלאו כמובן אם בסוף יהיה זה מכסה שמסתיר שקע הטענה חשמלי, ברוח התקופה.

מבט ראשון בטיזר החמישי גורם לנו לנחש כי מדובר בחלקה התחתון של הקונסלוה הנמשכת אל בין המושבים. במרכז מטושטשת, יתכן וזו ידית ההילוכים או אולי בכלל גלגל ההגה. להפתעתנו הרבה מאוד, כאשר סיבבנו את התמונה על צירה כדי לנסות ולקבל איזו זווית חדשה שתפעיל לנו את הדימיון, יכולנו להישבע שראינו כלב אכזרי ומאיים עם פה פעור. נסו ותווכחו גם אתם. בסמוך לתמונה הצמידה היצרנית את הכיתוב "Lightening technologies" שעכשיו מבלבל אותנו אפילו יותר. האם המילה Light מייצגת רמיזה לאור כלומר משהו חשמלי או סתם מתארת את משקלה הקל של המכונית.

בעוד יומיים תיפתח תערוכת פריס לעיתונאים ואנו נזכה לראות סוף סוף באיזו מכוניות בדיוק מדובר. ג'וטה? קונספט עתידית? קשה כרגע לומר. נזכיר גם כי נותר טיזר אחרון שממתין לפרסום עוד לפני החשיפה, שגם הוא לבטח לא יעזר לנו לעשות סדר בדברים. על כן, שם המשחק כאן פרט לניחושים, הוא סבלנות.

למבורגיני במדי קרב

במקביל לטפטופי המידע והטיזרים, מציגה למבורגיני את הגייארדו הקרבית ביותר שלה עד כה, אפילו יותר מהסופרלגרה. כדי לעשות זאת, היא שיתפה פעולה עם לא אחרת מיצרנית שעונים שוויצרית, שותפתה לסבב המירוצים גייארדו סופר טרופאו.

יחד עם 'בלנקפיין', לקחה לבורגיני את אותה גרסת מירוצים של הגייארדו 570-4 והחליטה להפוך אותה למכונית כביש חוקית כי אם פרארי יכולה, אז גם היא חייבת לעשות זאת. חיצונית, המראה נותר כמעט זהה לשל מכונית המירוץ כולל פתחי האוורור למנוע והספוילר עתיר הממדים כשבמספר נקודות נוסף לוגו מודגש הכרחי. עוד ממכונית המירוץ הגיעו בלמי קרבון-קרמיק כאשר הקאליפר נצבע בצהוב.

מנוע ה-V10 נותר עם 570 הסוסים שלו, ואת השיפור בתחום הכוח מקבלת הגייארדו מכיוון המשקל. שימוש נרחב בקרבון מבחוץ ומבפנים איפשר הפחתת משקלה בכמעט 200 ק"ג לכדי 1,340 בלבד, ההופכים אותה לאנורקסית של ממש במונחי מכוניות העל של היום. השיפור ביחס ההספק למשקל מאפשר קיצוץ של חצי שנייה בתאוצה הקלאסית ל-100 קמ"ש - 3.4 שניות, ו-10.2 שניות מעמידה ל-200 קמ"ש.

הגייארדו בלנקפיין אדישן תיוצר במהדורה מוגבלת ורוכשיה לבטח יגרמו לבעלי הסופרלגרה קלת המשקל לאכול את הלב. היא תוצג בתערוכת פריס בצמוד למכונית החדשה של למבורגיני איזו שלא תהיה, וסביר להניח שלא יעבור זמן רב מידי עד שפנקס ההזמנות יתמלא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully