וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרבון מחושל הוא האלמנט השישי

ירון אדרי

30.9.2010 / 18:30

אחרי שישה טיזרים חושפת למבורגיני את הפאזל בשלמותו. הססטו אלמנטו קונספט בנוי מחומר אקזוטי חדש ממנו תיבנה מכונית העתיד האיטלקית

אחרי שישה טיזרים שהתפזרו על שבועיים, ולא מעט שמועות שהתבררו בסופו של דבר כנכונות, הנה פינה שחשוב לנו מאוד לסגור. עם פתיחת תערוכת פריס לעיתונאים, יומיים לפני הפתיחה הרשמית לקהל הרחב, חושפת למבורגיני את הססטו אלמנטו קונספט או האלמנט השישי בתרגום לעברית.

הרעיון העיקרי שעומד מאחורי הססטו אלמנטו להוציא מקוריות בעיצוב שחלקכם יאהב ולחלקכם תתהפך הבטן, הוא משקל. על ידי שימוש נרחב בתרכובת קרבון חדשה שפיתחה למבורגיני, ניתן לשפר את יחס ההספק לק"ג וכך להשיג מצד אחד ביצועים משופרים ומנגד צריכת דלק וזיהום שיעקמו פחות את פניהם של שוחרי הסביבה. הרעיון כמובן אינו חדש וניתן לשייכו לאביה של לוטוס קולין צ'פמן, אבל למבורגיני בהחלט מגדירה אותו מחדש.

בניגוד למה שחשבנו, מנוע ה-V10 נותר בגרסתו הסדרתית כפי שניתן למצוא בגאיירדו, הווה אומר 570 כ"ס. אלא שהמשקל נמוך בכשליש מהגייארדו הכי קלה ועומד על 999 ק"ג בלבד. מכאן שכל סוס מעמיס על גבו 1.75 קילו כדי לדהור בתוך 2.5 שניות ל-100 קמ"ש, מספרים שמוכרים לנו יותר מעולם הדו-גלגלי.

קרבון אינו חומר זול ואם נוסיף על כך את מחיר הסמל של מותג למבורגיני, נמצא כי גם העשירים ביותר יתקשו לממן מכונית כל כך קלה וחזקה. לשם כך, היצרנית מאיטליה פיתחה בשיתוף חברת התעופה בואינג ואוניברסיטת וושינגטון חומר מקביל שעדיין מתבסס על המולקולה הפחמנית. הפחמן המחושל קל בדיוק כמו אותם סיבי פחמן מוכרים, בעל קשיחות כמעט זהה אך זול בשני שלישים במחיר. מרגע עיצוב חומר הגלם לכדי חלק רצוי, נדרשות רק עשר דקות לייצורו כך שגם ניתן לייעל את זמן הרכבתה של כל מכונית על פס הייצור.

לדברי מנכ"ל למבורגיני סטפן ווינקלמן, הססטו אלמנטו היא נקודת דרך חשובה שתשנה את עתיד מכוניות החברה. "כל מכונית למבורגיני שתושק בעתיד תושפע מרוחה של מכונית הקונספט", הוא אומר רק שמעניין אם זה יהיה רלוונטי גם למחליפת המורצ'ילגו. הג'וטה המיועדת כבר נמצאת בשלבים האחרונים של הפיתוח ולקראת חשיפתה הרשמית, שתיעשה בוודאי באחת מהתערוכות החשובות בעולם שתיערכנה בחודשים הקרובים.

למבורגיני ססטו אלמנטו קונספט. אתר יצרן
למבורגיני ססטו אלמנטו קונספט/אתר יצרן

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully