וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשפה מחליפת קיה מג'נטיס

4.10.2010 / 8:36

קיה הציגה בפריס את המשפחתית הגדולה שתחליף את המג'נטיס בתצורתה האירופית. שיווק בתחילת 2011, הבטחות כבר עכשיו

חצי שנה לאחר הבכורה בתערוכת הרכב בניו-יורק, חושפת קיה את התאומה האירופית לאופטימה המשפחתית מאמריקה, המוכרת לנו בארץ כמג'נטיס. יחד עם החברה האם יונדאי שהשיקה את האחות המשותפת סונטה (בארה"ב ובקוריאה בינתיים), בקונצרן הקוריאני שואפים לגנוב נתח יותר משמעותי בפילוח הסגמנט, ולזכות ביותר תארים ובחשיפה נרחבת. האם האופטימה/מג'נטיס החדשה מבשרת על תחילת השינוי? בכל הנוגע לשם יתכן וכן לפחות אצלנו וכמו ויתור על השם סראטו בתמורה לפורטה במקרה של המשפחתית, לא נתפלא עם השם מג'נטיס ייגרט.

האופטימה גדולה, ארוכה ומרווחת יותר מהמג'נטיס היוצאת. ההפרשים מסתכמים בכמה ס"מ לכל כיוון ובסיס גלגלים של 2.79 מ' שיספק מרווח ליושבים מאחור. כמו יתר הקווים שיוצאים את הקונצרן גם האופטימה חתומה על ידי המעצב הראשי יוצא אודי פיטר שרייר, שהכתיר אותה כ"נועזת, אתלטית, ספורטיבית ומפוסלת", והכול בהתאם לרוח האופנתית שהכתיב. "היא לוקחת את הסדרה לפחות שני צעדים קדימה במונחים של עיצוב וטכנולוגיה", הוסיף הגרמני.

במסגרת השקתה באירופה, בכירי קיה מספרים על תא נוסעים בעל איכות גבוהה, חיפויים בגימור מוקפד והנדסת אנוש שתפורה היטב לשוק האירופי. לצד חבילות האבזור הבסיסיות תהיינה מהדורות ספציפיות כגון 'ספורט ליין' הכוללת שימוש בחישוקים גדולים בקוטר 18 אינטש, נורות LED, פגושים ספורטיביים, בלמים מוגדלים בכל גלגל ועוד. תא המטען הורחב ל-505 ל', בעוד מערכות הבטיחות תהיינה סטנדרטיות עם שש כריות אוויר ובקרות יציבות ובלימה.

בשורותיה של האופטימה החדשה שני מנועים שיערכו הופעת בכורה באירופה - 1.7 ל' טורבו-דיזל ומנוע 2.0 ל' בנזין. הספק יחידת הסולר עומד על 136 כ"ס כשבהמשך תצטרף יחידה חזקה יותר ב-35 כ"ס לערך. לוגמת הבנזין הקריטית לשוק הישראלי, מצויידת בטכנולוגית תזמון שסתומים משתנה CVVL, או Continuously Variable Valve Lift, הסוחטת תפוקה גבוהה ממנועים שאין בהם מנגנון זה בשיעור משופר של עד 5.5 אחוזים מנפח דומה. הספק המנוע יעמוד על 170 כ"ס ב-6,200 סל"ד וכ-20.5 קג"מ ב-4,300 סל"ד. השידוך יהיה לתיבות ידניות או אוטומטיות עם שישה הילוכים. טרם פורסמו נתוני צריכת דלק ומיאוצים.

האופטימה כבר נמכרת בארה"ב מזה מספר חודשים, ובתקינתה האירופית היא תגיע לאולמת התצוגה ביבשת הסמוכה לנו במהלך שנת 2011. בשנתיים האחרונות זוכה קיה לצמיחה גדולה בשוק הישראלי, והיבואנית מגלה כי מתחילת השנה מסרה כ-6,000 יחידות, עלייה של 114 אחוזים ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. בין אם תכונה אופטימה או מג'נטיס, המשפחתית הגדולה תהיה חשובה ביותר עבור היבואנית טלקאר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully