וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיאט ממחזרת, מכוניות קונספט

3.10.2010 / 9:35

המותג הספרדי הציג בפריס דור 2 ל-IBE הרעיונית מצויידת במערכת הנעה חשמלית. מעבר לווילון מסתתרים גם רמזים ללאון החדשה

סיאט היא המציגה הכי מוצנעת של פולקסוווגן בפריס. המותג הספרדי עדיין שרוי במצב כלכלי לא מזהיר, לוקה באמצעים לשיפור דרמטי בעו"ש, ועל כן החשיפות מוגבלות לטיזרים ולכלי-רכב שאין בהם חידושים פורצי-דרך. על רקע דברים אלה, חובבי סיאט שפוקדים את התערוכה נושאים את תקוותיהם אל החטיבות הספורטיביות הפופולאריות שאינן מאכזבות, אך כפי שפרסמנו השנה, סיאט נוקטת בשורה של אמצעים לשמור על הסביבה ואף רתמה את ממשלת ספרד לניסויים האקולוגיים שלה. אין פלא שה-IBE לה הנעה חשמלית אינה אלא קדימון ללאון הבאה, שככל הנראה תתחמש בסוג של הנעה היברידית או חשמלית בייצור סדרתי.

ה-IBE מזכירה לכם משהו? ברור. זו למעשה אותה מכונית קונספט שהוצגה בתערוכת ז'נבה במרץ האחרון, עם מספר שינויים. המנוע הסמלי שלה מפיק 102 כ"ס ו-18.5 קג"מ על ידי כוח חשמלי שהותקן מלפנים. האנרגיה מוזרמת מסוללות ליתיום-יון השוכנות תחת תא המטען וטווח הנסיעה עומד על 130 ק"מ בין טעינות. ל-100 קמ"ש משוגרת בחרישיות ה-IBE ב-10 שניות.

הנוכחות של ה-IBE משדרת רוחב ואגרסיביות ספורטיבית. אין עוררין בכלל שמדובר בדמות חיצונית נאה מאוד, אך יש לזכור שרק טפחים מכך יגיעו לייצור בשנים הקרובות, ובעיקר כפי שהתמונות מלמדות נראה שהחלק האחורי וקווי המותניים השבורים במרכז הצדודית נשלחים לפס ההרכבה.

לוק דוקרוולט, ראש מחלקת המעצבים של סיאט מציין שהעתיד טמון ברעיון: "חלקים רבים מהאלמנטים ב-IBE מראים כי השפה העיצובית שלנו צועדת קדימה. זו הדוגמה הטובה ביותר כיצד אקולוגיה ונהיגה שלובים אחד בשני. יהיה כיף גדול עם חשמל - בעיקר בסיאט". דברים חיוביים מאנשי מפתח זה טוב וחשוב, אך השאלה שעומדת על הפרק תהיה עם אילו גזירות כלכליות תהיה החברה הספרדית מוכנה להתמודד בשנים הבאות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully