וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמצאה גופתו של יואי גמבאלה

ירון אדרי

4.10.2010 / 10:51

גופתו של מייסד סדנת השיפורים גמבאלה נמצאה בדרום אפריקה, שמונה חודשים לאחר שנעלם. יתכן כי נרצח על ידי ראש ארגון פשע צ'כי

גופתו של יואי גמבאלה, מייסד סדנת השיפורים הגרמנית הנושאת את שמו, נמצאה בדרום אפריקה. גמבאלה הגיע ליבשת הדרומית לפני כשמונה חודשים לצורך עסקים, ומאז נעלמו עקבותיו. גמבאלה הקים את הסדנה בשנות השמונים ומאז היא צברה מוניטין רב בעיקר בשיפור ועיצוב מכוניות פורשה. כוחות השיטור המקומי מתייחסים למותו כרצח.

יתכן כי גמבאלה נחטף מייד לאחר נחיתתו בדרום אפריקה ב-8 בפברואר, לשם נסע לאחר שהתבקש לפתוח נציגות לסדנתו ביוהאנסבורג. שיחת טלפון אלמונית שהגיעה לאישתו ביקשה בעבורו כופר של מיליון דולרים, אולם הייתה זו הפעם היחידה בה נוצר קשר לגביו. פרסום רשמי ראשון אודות העלמותו המסתורית היה מעט לאחר שהוכרז כנעדר, ומאז עסקו כוחות השיטור של דרום אפריקה יחד עם עמיתיהם הגרמנים בחיפושים אחריו.

על פי פרסומים במדיה הגרמנית, גמבאלה היה שרוי בחובות כבדים. ה'סטרן' מפרסם כי הוא לא שילם לעובדיו משכורות בזמן, השליטה בחברה אותה הקים ב-1980 הועברה לידי אישתו שהגישה בקשה לפשיטת רגל והוא הקים חברה חדשה על שם אימו הקשישה. בנוסף, גמבאלה לווה בשנים האחרונות כספים מראש ארגון הפשע הצ'כי ראדובן קרייקיר אולם ככל הנראה התקשה לעמוד בתשלומים. על פי עדויות, קרייקיר איים על חייו של הגרמני והעובדה כי הצ'כי חי בדרום אפריקה לאחר שנמלט ממדינתו, קושרת אותו למוות.

בחודשים האחרונים עצרה סדנת גמבאלה את פעילותה בשל היעלמות מייסדה. בחודש אוגוסט כינס מנכ"ל הסדנה אנדראס שוורץ מסיבת עיתונאים ובה סיפר על תוכניותיו להבראת החברה, בין השאר על ידי פיתוח טכנולוגיות ושיפורי מכוניות עממיות יותר. בחודש יוני סיפרנו לכם גם על סדנה חדשה שהקים יוצא גמבאלה - מרדאד, אשר מבקש להיות ממשיכו של המנוח הגרמני, לפחות בכל הקשור להתמקדות בשיפור ועיצוב מכוניות פורשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully