וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם לסקודה יש מכונית חשמלית

5.10.2010 / 9:11

האוקטביה גרין-ליין קומבי תצבור 140 ק"מ בטרם תזדקק לטעינה מרשת החשמל ותאיץ ל-100 קמ"ש ב-12 שניות. צי ניסיוני כבר ב-2011

'גרין-ליין' (Green Line) היא סדרה אקולוגית שסקודה מטפחת כשלוש שנים כדי לתת מענה לתקנות זיהום האוויר המחמירות. עד כה היא עשתה זאת עם מנועי הטורבו-דיזל (TDI) של קונצרן פולקסווגן, אולם בשנה האחרונה ועם הכניסה המשמעותית של אודי לתחום החשמלי (אי-טרון) היא החליטה להרחיב את היצע הסדרה. לתערוכת פריס משגרת סקודה את המכונית החלוצה שלה בתחום המכוניות החשמליות - אוקטביה גרין-ליין קומבי.

ההתחלה צנועה ושקטה תוך אימוץ טכנולוגיות קיימות שלמדנו להכיר בשנתיים האחרונות מפי מותגים מובילים. הבסיס להתקנה החשמלית הוא על מרכב הסטיישן המשפחתי ללא שינויים גדולים בתא הנוסעים למעט צגי הטעינה המקבלים מידע ממערכת ניהול סוללות הליתיום-יון. משקלן הכללי של אלה הוא 315 קילוגרמים, והן מאוחסנות בחלקה האחורי של האוקטביה תחת המושבים. בסקודה מציינים גריעה של כמה ליטרים מנפח תא המטען לאור המיקום.

מנועה החשמלי של הגרין-ליין מפיק 114 כ"ס ו-27.9 קג"מ. סקודה הפנתה חלק ניכר ממשאבי מחלקת התכנון כדי שכושר התאוצה של המכונית ישתווה לגרסאות הבנזין או הדיזל, לפחות על מנת לענות על שימוש לטווח קצר. מדובר על תאוצה ל-100 קמ"ש ב-12 שניות, מהירות מרבית של 137 קמ"ש, שעה שהסוללות תספקנה לנסיעה של 140 ק"מ עד שנדרשת טעינתן מחדש. כל טעינה גוזלת פרק זמן שנע בין 6 ל-8 שעות.

האוקטביה גרין-ליין תשלח במהלך השנה לפילוט באחת מחברות ציי הרכב באירופה. על ידי כך סקודה תאסוף מידע חיוני על אופן תפקודה, איכות המרכיבים ויכולת הנסיעה שלה בתנאי שטח אמיתיים מחוץ למעבדות הפנים. החדשה המעניינית לכאורה תהיה הזליגה למכוניות עממיות בעלות מופחתת. לא רחוק היום שגם פאביה ובנות ביתה תזכנה למערכות דומות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully