וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החמישיה הפותחת של לוטוס

5.10.2010 / 11:32

לא פחות מחמישה דגמים הציגה לוטוס בתערוכת הרכב בפריס. אך עולה החשש - האם זהו יעד בר השגה למותג הספורטיבי?

עם חמישה דגמים בעת ובעונה אחת, לוטוס תוקפת את במות תערוכת הרכב בפריס. המותג הבריטי שבבעלות פרוטון המלזית שב ומוכיח כי על אף השינויים בדרג ההנהלה (פרישת מייק קימברלי ומינוי דני בהר במקומו), כוח ההמצאה חי ונושם והחברה ערוכה לעשור המכריע ביותר בתולדותיה. על פי כמות ואיכות המכוניות באיזור הדוכנים, יש לה גם כמה כלים חדשים בקנה, כולל תוכניות לרכב פנאי.

חוץ מהאוורה המוכרת והמהפכנית, לוטוס רוצה בראש ובראשונה להרחיב את עמדתה בגזרת הסדאן, ולשכנע שישנן חלופות טובות אך פחות יקרות לפורשה פנמרה. כדי לעשות זאת היא מציגה קונספט חדש תחת השם אטרן (Eterne), שנגזר מהמילה Eternity ומשווה למכונית משמעות פואטית מספורטיבית גדולה מגרמניה. תסייע לה בתחום המנועים טויוטה שהרחיבה את שיתוף הפעולה עם לוטוס לכל הסדרות.

האטרן היא הפרויקט המורכב ביותר של לוטוס השנה. מרגע עלייתה לפריס ועד להשקתה יחלפו חמש שנים מלאות, וזה אומר שהכול יכול לקרות כולל ביטול התכנית. בהנחה שהכול יצא לפועל כמתוכנן, לוטוס תצייד אותה במנוע V8 משודך להנעה אחורית (תיתכן כפולה) וההספק המשוער יחלץ מהיחידה 620 כ"ס. כל זה יניב 100 קמ"ש בפחות מ-4 שניות ומהירות מרבית של מעל ל-300 קמ"ש, כך לדברי לוטוס. לא רע עבור מכונית שמשקלה יעבור 2 טון. ב-2015 הבכורה העולמית, עכשיו נראה מי יהיה מוכן לשלם עבורה 185 אלף דולרים.

לוטוס אליס חדשה, בערך

העיצוב החיצוני של האליס מאוד מפתה, מתחת למעטפת זה כבר סיפור אחר. לוטוס לא טוענת שהמכונית תוכננה באורח שונה, אולם גם אינה מתחייבת שמדובר בפועל במתיחת פנים. כך או כך, האליס שתושק בעוד פחות מארבע שנים תהפוך בעל כורחה לאחת הסדרות הוותיקות ביותר ביצרנית הספורטיבית; מאז אמצע 1990 היא מככבת במסלולי המירוץ, ומקשטת לא מעט קירות של מעריצי המותג. מה צופן העתיד עבור האליס? יותר כוח, יותר משקל, אבל גם המון כשרון.

הסידור ישאר זהה - שני מושבים, הנעה אחורית ומנוע אחורי שיפיק 320 כ"ס וינהל התקשרות עם תיבה רובוטית DCT או ידנית רגילה עם שישה הילוכים. בנוסף לאלה, לוטוס רוצה להתיידד עם הסביבה תוך שילוב של מנגנון 'עצור וסע' ומערכת הנעה היברידית, כלומר מנוע עזר קטנטן לחסכון בדלק. תג מחיר של 55 אלף דולרים ב-2014 מסמן אותה כמכונית אטרקטיבית מאוד.

לוטוס אליס קונספט בתערוכת פריס. קובי ליאני
לוטוס אליס קונספט בתערוכת פריס/קובי ליאני

לוטוס אלאן

את האלאן (Alan) שתושק ב-2015 לא נוכל כנראה לפספס. המבנה החיצוני מסתיר בתוכו קווי עיצוב המזכירים בעיצובם את מכונית הפורמולה 1 מ-1978 שזכתה באליפות העולם, כשאת ההגה אחז מריו אנדרטי שיחגוג בפברואר הקרוב יום הולדת 71. הקשר לסבב המירוצים היוקרתי בעולם לא נגמר בהקשר זה רק בחזותה החטובה. לוטוס תתקין באלאן מנגנוןKERS (אגירת אנרגית הבלימה) לתאוצות מתפרצות, ותכלול שימוש נרחב בתרכובות אקזוטיות כדי להפחית כמה שיותר ממשקלה.

בתא הנוסעים האינטימי יהיה מקום לארבעה נוסעים (2+2), והמנוע יסחוט מעל 420 כ"ס בשידוך לתיבה ידנית עם שבעה יחסי העברה או אופציה לתיבה אוטומטית משודרגת עם יחסי העברה מקוצרים.

פרט מעניין לגבי האלאן הקודמת - קצת לפני גניזתה באמצע שנות ה-90 רכשה את הזכויות על שמה לא אחרת מאשר קיה, שהרכיבה עבור השוק הקוריאני במשך שלוש שנים (עד 1999) אלאן עצמאית, תחת כנפיה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
לוטוס אלאן. אתר יצרן
לוטוס אלאן/אתר יצרן

העילית שבעלית?

לוטוס עלית (Elite) תתומחר בקיץ 2014 בכ-200 אלף דולרים. לדברי החברה, ההשקעה בה מצריכה תג מחיר גבוה ויוצא דופן מאחר וכמות המפרטים שהוכנסה בה תהיה עשירה מכל הסדרות האחרות במשפחה. חזרתה לקו הייצור אחרי כמעט 60 שנים תהווה מבחן מעניין לחטיבת התכנון, שצריכה למצוא לה מקום טוב באמצע ולשווקה בהצלחה ליד האוורה.

העלית תשווק עם מנוע שמונה צילינדרים בנפח 5.0 ל' (קדמי) שמקורו שלא מגיע מטויוטה, אלא מלקסוס. הוא יפיק 610 כ"ס שישלחו לסרן האחורי דרך תיבה ידנית עם שישה יחסי העברה. התאוצה ל-100 קמ"ש נאמדת במכונית זו באיזור ה-3.5 שניות והמהירות המרבית כ-315 קמ"ש.

לוטוס עילית. אתר יצרן
לוטוס עילית/אתר יצרן

הגדולה מכולן - אספרי

השנה הלועזית דופקת בדלת, וזה אומר שתוך 24 חודשים לוטוס אספרי (ESPRIT) חוזרת לכבישים. אם היא ראויה לתואר הגדולה מכולן או לא, זה עניין שנתון לפרשנות מרחיבה שמקומה במסקנות של כלי-התקשורת בבריטניה. הדעות החלוקות נובעות בכל אופן משורה מביכה של אירועים בשנות ה-90: נהגי המירוצים, בפרט בסבב ה-GT של ה-FIA שנהגו באספרי התחרותית, התקשו לסיים עימה עשרה סיבובים בלי תקלה בגיר (נטה לקרוס באופן תדיר). מעבר לזאת, לא תרמה לנהגים התחושה שאין רשת כלכלית שיכולה לממן את צוות התיקון והחלפים, ולכן כשלונותיה היו חרוטים על המצח של מנהלי הקבוצה וההצלחות הוכתרו לא פעם כנסים או תופעות משונות.

על כל פנים, כפי שדיווחנו בעבר, האספרי אכן חוזרת לאחר שייצורה פסק ב-2004 לאחר ש-10,675 יחידות ממנה נמכרו בעולם. היא תשמור על היסודות של הדגם הקודם ותירש את המבנה המסורתי במרכב קופה נמוך מאוד, עיצוב חיצוני מרתק והנעה אחורית. המנוע (אחורי-קדמי) יגיע מלקסוס עם שיפור בעקומת המומנט והסוסים לעומת העלית, וכאן מציינים כ-645 כ"ס. לרשות הנהגים אופציה לבחור בין תיבה ידנית או רובוטית (מצמד כפול) לה שבעה יחסי העברה. מחירה צפוי לעמוד על 173 אלף דולרים.

לוטוס אספרי. אתר יצרן
לוטוס אספרי/אתר יצרן

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully