וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודש ראשון עם גרנד סניק

5.10.2010 / 15:47

4,063 קילומטרים גמא הרנו גרנד סניק שבמבחן הארוך טווח שלנו. השימושיות בשיאה, אין תקלות אבל יש צימאון לדלק

כמו בכל עבודה חדשה, החודש הראשון הוא הקשה ביותר וזה בדיוק מה שהיה לגרנד סניק של רנו שהגיע אלינו למבחן ארוך טווח. בחודש הזה הוא עבד, נסע למרחקים, התמודד עם פקקים ועם קילוגרמים של במבה במושב האחורי. בזמן זה הוא גם צבר לא פחות מ-4,063 קילומטרים בתנאים מגוונים.

כבר בחודש הראשון, המון מילים חמות יש לנו לסניק הזה, רובן נוגעות לשימושיות המבריקה ולידידותיות המרשימה לשימושים משפחתיים. במהלך הנסיעות המשפחתיות, בקצרות ובארוכות, לא פעם נראה היה לנו כי מי שתכנן אותו, ידע בדיוק למה זקוקה המשפחה. זה מתחיל כמובן בשלושת המושבים הנפרדים בשורה האמצעית (יש שלוש שורות בגרנד סניק) שבכל אחד מהם ניתן להתקין מושב בטיחות לתינוקות (גם שלשה בו זמנית) או להושיב בו אדם מבוגר (גם כן שלושה ירגישו בנוח). את יכולת זו אנחנו יכולים לשייך למספר מכוניות מאוד מצומצם.

זה ממשיך עם שורת מושבים שלישית שגם מבוגרים יכולים למצוא בה מנוח לנסיעות בטווח קצר או בינוני, עם תא מטען נדיב מאוד בתצורת ה-5 מושבים, עם מרחב נדיב בכל ממד לנוסעים, עם בידוד מצוין לרעשים שיחד עם נוחות נסיעה טובה גורם להרדמת הילדים מאחור דקות מרגע היציאה לדרך ומסתיים בשפע העצום של תאי האחסון מסביב. כמעט לכולם אגב מצאנו שימוש, מלבד אלה שבתחתית רצפת הרכב, אבל גם אליהם אני מניח שנגיע.

אמינות וצריכת דלק

מבחינת האמינות והביקורים במוסך, אין לנו בשורות אליכם, או שבעצם יש לנו בשורה חשובה - למרות הקילומטרים הנדיבים בחודש הראשון והתנאים המכבידים, אף תקלה לא הרימה ראש ולא נראתה כל סיבה לבקר במוסך. בדיקות מפלס השמן הקבועות שלנו במנוע לא מראות כל שינוי או כל צריכה, אז עד כה, הרנו הזו לא רואה מוסך.

אבל דבר אחד הכביד על השימוש שלנו בו - צריכת הדלק. בדומה לנתון שנמצא במבחן הרגיל שלנו לרכב, גם בחיים האמתיים עמו מתקשה צריכת הדלק להתרומם מעל לליטר אחד לכל 8 קילומטרים. למעשה, ברוב הפעמים, נעצרה הצריכה על 7.4 קילומטרים לליטר בממוצע, כשבתנועה עירונית יומיומית של גוש דן היא התדרדרה עד כדי 6 קילומטרים לליטר. צריכת דלק זו הנה גבוהה לכל הדעות ולרוב שלחה אותנו לתדלוק כשהמכל כמעט יבש עוד לפני שהשלמנו 400 קילומטרים בטווח הנסיעה. מכאן שהחודש צרכנו רק מעט פחות מ-550 ליטרים של דלק ואלה עלו לנו כ-3,400 שקל, כאמור ל-4,063 ק"מ.

בחודש הבא נמשיך ונוסיף להשתמש בו ולצבור קילומטרים, שכן הביקור הראשון המתוכנן במוסך לשירות נמצא עדיין הרחק לפנים ב-30,000 ק"מ או שנה. ועד אז, נמשיך לעקוב אחריו ולהישאר עם היד על הדופק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully