וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ציבור הנהגים לא מאמין במשטרה

ירון אדרי

5.10.2010 / 16:40

אור ירוק: 78 אחוזים מהנהגים בישראל סבורים כי יש להחמיר בענישה לעברייני תנועה. אפקטיביות האכיפה של המשטרה נמוכה

נהגי ישראל אינם מרוצים מהדרך בא נאכפות עבירות התנועה, כך עולה מסקר שערך מכון גיאוקרטוגרפיה עבור עמותת אור ירוק. 78 אחוזים מהציבור סבור כי יש להחמיר את הענישה כלפי עברייני תנועה, לעומת 16 אחוזים הסבורים כי הענישה הקיימת כיום מספיקה. 3 אחוזים סבורים כי יש להקל בעונשים והשאר נמנעו מלהביע דעתם.

מהסקר עולה כי הציבור כמעט ואינו נרתע מפעולות המשטרה בכל הנוגע לאכיפת חוקי התנועה. בסולם דירוג של 1 עד 10, אפקטיביות האכיפה בעיני הנשאלים נמוכה יחסית ועומדת על הציון הממוצע 5. ויתכן כי יש לכך סיבה היות ורק 47 אחוזים מהם נעצרו בשנה האחרונה אם בעקבות ביצוע עבירה או בדיקת רישיונות שגרתית.

העבירה הנתפשת בעיני ציבור כבעלת הסיכוי הגבוה ביותר להיתפס בה הינה חציית צומת באור אדום - 47 אחוזים. שנייה לה היא נהיגה בגילופין - 40 אחוזים, כאשר בפועל רק עשרה אחוזים מהנהגים שנעצרו על ידי המשטרה בשנה האחרונה התבקשו לעבור בדיקת אלכוהול. רק שליש מהציבור סבור כי ישנו סיכוי גבוה להיתפס על עבירות כמו עקיפה בפס לבן, דיבור בטלפון הנייד, אי חגירת חגורת בטיחות ונסיעה במהירות הגבוהה בעשרים קמ"ש מהמותר.

"הצמצום המאסיבי בתקציב משטרת התנועה שבוצע בשנה האחרונה, נותן את אותותיו בעמדות של ציבור הנהגים", כך אומר מנכ"ל אור ירוק שמואל אבואב. עוד הוא מוסיף כי "אם תמשיך ההזנחה באכיפה בכבישים, נמצא את עצמנו מידרדרים במהירות וההשלכות לבטיחות בדרכים יהיו הרות אסון".

עמותת אור ירוק ערכה סקר זהה לפני כשנה, בו נמצאו תוצאות דומות. מעניין אם כן מה יהיו תוצאות הסקר שיערך בעוד שנה, לאחר שרבים מנהגי ישראל יקבלו לביתם מעטפה ובה דרישה לתשלום קנס לאחר שנתפסו על ידי אחת ממאות המצלמות שיפרסו בקרוב בכבישי ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully