וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשף: ב.מ.וו K1600 חדש

5.10.2010 / 20:10

היצרנית הגרמנית חושפת רשמית שתי גרסאות לאופנוע התיור החדש, שלהן מנוע 1,600 סמ"ק 6 צילינדרים וטכנולוגיה מתקדמת

בסופו של תהליך ארוך ומלא טיזרים (כבר בסתיו 2009), שמועות ואיורים, ב.מ.וו חושפת היום באופן רשמי צמד גרסאות אופנועים, את ה-K1600GT (תנוחת רכיבה רכונה מעט לפנים, כמקובל באופנועי ספורט תיור) ואת ה-K1600GTL (תנוחת רכיבה זקופה כמקובל באופנועי תיור). את שני אופנועי תיור אלה הקדים דווקא אופנוע תצוגה ספורטיבי מרהיב בהופעתו, אך זה נבנה אך ורק כדי לפאר את המנוע החדש מבית ב.מ.וו.

זה כפי שניתן להבין משמם של האופנועים, בקרבם מנוע בנפח 1,600 סמ"ק ולא פחות מ-6 צילינדרים שמסודרים בטור פועמים בתוכו, ממש כמו בעולם המכוניות של ב.מ.וו. הבווארים מצהירים על 160 כ"ס בסעיף ההספק שמושגים ב-7,750 סל"ד, אך אם זה לא מרגש אתכם, שימו לב לנתון המומנט: 17.8 קג"מ שמושג כבר ב-5,250 סל"ד. 70 אחוז ממנו, כך מצהירים בב.מ.וו, זמין כבר ב-1,500 סל"ד.

מהבחינה הפיזית, אין זו מלאכה פשוטה לדחוק מנוע שכזה לתוך מבנה צר של אופנוע ולכן ב.מ.וו בחרו להצר את בלוק המנוע ככל הנין על ידי הצרת קדח הבוכנות ל-72 מ"מ בלבד, כאשר בין אחת לרעותה מפריד חצי סנטימטר בלבד. גם משקלו קל מאוד ולדברי ב.מ.וו, זהו המנוע הקל ביותר בעולם בהשוואה למנועים שנפחם גדול מ-1 ליטר. המנוע אמנם קל, אבל שתי הגרסאות יכולות להיחשב כמשאיות קטנות במשקלן. גרסת ה-GT עוצרת את המאזניים על 319 ק"ג ואילו גרסת ה-GTL משמינה עד כדי 348 ק"ג. לא קל.

ב.מ.וו K1600GT. אתר יצרן
כן, שוקלים המון, אבל יש גם מצב ספורט/אתר יצרן

המון אבזור

כצפוי מב.מ.וו, שתי הגרסאות גדושות באבזור מפנק ובטיחותי כאחד: המנוע מצויד בבורר מצבי רכיבה (שלושה במספר), לכבישים יבשים, רטובים או רכיבה ספורטיבית המשנים את אופי המנוע ותפוקות הכוח, גם בקרת המשיכה המפורסמת מה-S1000RR כולל בקרת ההטיה מגיעה לאופנועים אלה, את המתלים ניתן לכייל חשמלית למגוון סגנונות רכיבה, תאורת החזית האקטיבית יודעת להאיר לתוך פניות ברכיבה לילית, חישני לחץ אוויר בצמיגים, מערכת ABS ועוד.

גרסת ה-GT מגיעה כסטנדרט עם שתי מזוודות צד ואילו גרסת ה-GTL שמחליפה את ה-K1200LT ופונה למאבק ישיר בגולדווינג של הונדה, מוסיפה גם מזוודה שלישית לחבילה (ונעילה מרכזית לכולן), משענת גב למורכבת, מערכת שמע מתקדמת הקוראת קבצי MP3 ומסוגלת להתחבר לנגנים שונים גם בטכנולוגיית בלו-תות' ועוד.

צמד האופנועים החדשים של ב.מ.וו יגיעו לשיווק בכל העולם וגם אצלנו בחודש אפריל בשנה הקרובה. המחיר, אגב, טרם נקבע, אך אל תצפו שזה יהיה זול. בישראל ובשאר העולם באפריל, טרם נקבעו המחירים.

ב.מ.וו  K1600GTL. אתר יצרן
ב.מ.וו K1600GTL/אתר יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully