וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר התחבורה: "נתכנן רשת רכבות ביהודה ושומרון"

אבי בר-אלי

6.10.2010 / 7:07

השר כץ להנהלת הרכבת: השלימו העבודות בקו ת"א-ירושלים ב-2015, שנתיים לפני המתוכנן. עלות הפרויקט שבעה מיליארד שקלים

שר התחבורה, ישראל כץ, הורה אמש (שלישי) לרכבת ישראל לנסות ולקצר את עבודות הקו המהיר לירושלים (a1), כך שיוכל לפעול כבר ב-2015. זאת, לאחר שהפרויקט סבל עיכובים רבים כתוצאה מקשיים סטטוטוריים ותקציביים, ועתיד להיחנך רק ב-2017.

במהלך סיור שקיים כץ בשטח העבודות של התוואי המתוכנן, בלוויית מנכ"ל משרד התחבורה יעקב גנות, מנכ"ל רכבת ישראל יצחק (חקי) הראל, ציין השר כי "יש פער עצום בין מצב הפרויקט לפני קצת יותר משנה, לבין המצב כיום. חילצנו את הפרויקט מהבוץ אליו נקלע וכיום ניתן לראות כי העבודות מתבצעות במלוא הקצב".

הראל ציין כי רכבת ישראל משקיעה את מרב המאמצים בקידום פרויקט התשתית הגדול והמורכב ביותר בישראל, וכי זה יאפשר זמן נסיעה של פחות מחצי שעה בין ירושלים ותל אביב.

קו הרכבת בין תל אביב לירושלים, שעלותו נאמדת בכ-7 מיליארד שקל, כולל מסילה כפולה באורך של כ-57 ק"מ העוברת דרך נתב"ג ומודיעין ומגיעה עד לכניסה לירושלים, בסמוך לבנייני האומה. הפרויקט חולק לארבעה מקטעים - מהם הושלם עד כה רק אחד, לוד-מודיעין, כאשר קטע נוסף מצוי בביצוע וכעת נערכים לביצוע שני קטעים נוספים.

במהלך הביקור חזר כץ על משנתו התחבורתית-פוליטית, ואמר כי "בכוונתי ללוות את הפרויקט באופן אישי, וכן לעמוד בהתחייבותנו לתכנן גם רשת רכבות ביהודה ושומרון, שתתחבר לרשת הרכבות של רכבת ישראל".

כץ הוסיף כי "השלמת פרויקט הרכבת המהירה לירושלים מקבלת משנה תוקף דווקא בימים אלה, שבהם יש מי שמנסה לערער על שלמותנו ואחיזתנו בירושלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully