וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא אייפוד, טאונפוד

6.10.2010 / 9:53

ניסאן מחזקת את ההיצע החשמלי עם הטאונפוד קונספט העירונית, שמציגה את הטכנולוגיות הירוקות שלה לשנתיים הקרובות

הטאונפוד (Townpod) החשמלית של ניסאן רוצה לעשות לכם את החיים קלים. היא יכולה להתחבר לתחנות מידע ולעדכן תוכנות מובנות, להסתנכרן עם הסמארטפון ועל ידי כך ליידע אתכם אם תתקעו בפקק ותאחרו לפגישה וכמובן שהיא ננעלת על כל עמדת טעינה בדרך במידה וכוחן של הסוללות עומד לפוג. בקיצור, רכב עירוני שנראה אמנם כמו קריקטורה, אבל מחביא לא מעט יתרונות טכנולוגיים, לרבות ביצוע משופר לעומת הליף המשפחתית. ורק נזכיר כי האחרונה מתוכננת לערוך בכורה בכבישים ב-2011.

הטאונפוד הוא הרכב השלישי במספר של ניסאן שעונד את שם התואר החשמלי EV. אחרי הליף וה-NV המסחרי, ניסאן בוחרת לחשוף מעט אודות המכללים שלה, אולם מגלה כי בתוך פרק זמן של שנתיים נזכה למנה ראשונה מהיכולות האצורות בו וכי הוא מיועד רק לשימוש עירוני. מבנה המכונית כמשפחתית חמש דלתות ובסיס הגלגלים שלה מרשים ובעל שטח טעינה נרחב בתא המטען.

מערכת ההנעה כאן שייכת לליף הסדרתית (סוללות ליתיום-יון), ועל פי ניסאן יוכל הרכב לכסות טווחים ארוכים בעיר ויציע חלופה אקולוגית לכלי-רכב מונעי בנזין, דיזל או כלאיים, שאופן השימוש בהם מחייב פליטת מזהמים לאוויר. בשלב זה הטאונפוד נכנס לסדרת ניסויים ראשונה במפעלי היצרנית, ומפרטיו יפורסמו בסמוך להשקה הרשמית של הליף.

כמו בכל מכונית קונספט, גם הטאונפוד זוכה לכל מיני אלמנטים שאולי במבט ראשון נראים מוזרים (פתיחת הדלתות מאחור, קיפול המושבים, גופי התאורה וכו'), אבל בהחלט עשויים להגיע לייצור. מספיק שתציצו בקאזנה, מכונית הקונספט ממנה נולד הג'וק. נוסף על כל הטכנולוגיות החשמליות והירוקות, לאור צורתו המרובעת של הטאונפוד קשה שלא לחשוב כי מדובר כאן בקונספט שתוביל לדור הבא של הקיוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully