וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריאה לתיקון לטסלה החשמלית

ירון אדרי

7.10.2010 / 10:19

לידיעת עידן עופר: הטסלה רודסטר שלך נקראת למוסך בשל מגע בין כבל חשמל לגוף המכונית שעלול לגורם לקצר ולדליקה

גל קריאות התיקון בחודשים האחרונים אינו משוייך בלעדית רק למכוניות המוכרות לנו. הנה למשל טסלה האמריקנית, אשר מפיצה ריקול עבור הרודסטר החשמלית שלה בשל כבל מתח העלול לגרום לקצר ובמקרה הקיצון להוביל לדליקה. אמנם החשש המובן בתוצאת השילוב בין אש ודלק לא קיימת במכונית חשמלית, אולם חשוב לדעת כי מספרן הרב של הסוללות החשופות לחום האדיר במקרה של דליקה מסוכן לא פחות.

על פי טסלה, מקור התקלה במגע בלתי רצוי בין כבל החשמל לאחד מלוחות הקרבון במרכב הממוקם בין הפנס הראשי לגלגל הימני קדמי. מדובר בכבל מתח נמוך (12 וולט) המשמש לגיבוי במקרה ונרשם כשל בכבל המתח הראשי במכונית. במקרה של מגע מתמשך, עלול הבידוד של הכבל להקרע ולגרום לקצר וכאמור במקרה הקיצון לגרום לדליקה.

קריאת התיקון מגיעה לאחר שתקלה נמצאה במכונית אחת. היא רלוונטית ל-439 יחידות מגרסאות ה-2.0 וה-2.5 העדכניות יותר של הרודסטר, ולא לגרסאות המוקדמות בהן לא הותקן הכבל המדובר. תיקון התקלה כולל הוספת שרוול בידוד וחיווט הכבל מחדש, היא תיעשה ללא עלות בביתו של הלקוח והזמן המוערך לתיקון נאמד בכשעה.

טסלה אינה מיובאת לישראל, אולם מכונית אחת הגיעה אלינו על ידי עידן עופר, מבעלי השליטה בבטר פלייס. לפני כשנה החלה החברה למכור את הרודסטר שלה באירופה, אולם ללא הצלחה יתרה. מאז תחילת השיווק נמסרו 300 מכוניות בלבד. האם זה אומר שהאירופים עדיין לא מוכנים לקבל מכונית חשמלית או שבכל הקשור לרודסטר ספרטיבית הם מעדיפים את התוצרת המקומית?

  • עוד באותו נושא:
  • טסלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully