וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיה פורטה בחמש דלתות

7.10.2010 / 11:45

המשפחתית הקוריאנית מרחיבה את המשפחה עם מרכב האצ'בק שימושי, עיצוב מובדל, ותיבה אוטומטית עם שישה הילוכים

חשיפת הסראטו (פורטה בישראל) הקומפקטית במהדורה אירופאית, מתבצעת לאחר הבכורה בתערוכת הרכב של ניו-יורק בארה"ב שנערכה באפריל. קיה מתכננת חדירה אגרסיבית לשווקים העולמיים על רקע כניסתה של השברולט קרוז 5 דלתות כאלטרנטיבה לדגם הסדאן, כשרק בחודשים הקרובים יחל בפועל שיווק הקרוז בארה"ב. שתי השלוחות האירופיות של היצרניות מדרום קוריאה תאבקנה ביניהן על משבצת אחת, שעה שקיה מתבססת היטב בדירוג היצרניות בעולם.

הפורטה הקומפקטית היא המרכב השלישי בשורותיה של המשפחה. אחרי הסדאן והקופה (KOUP), קיה רואה בצמיחה בסגמנט הקומפקטי יעד בעל משקל-רב, שמוביל אותה לעמדה אסטרטגית בגיבוש היחסים שלה עם הקהל האירופי שצורך את התצורות הללו בכמויות מסיביות. "הדגם הקומפקטי מיועד למשפחות צעירות ולאנשים שמעריכים עיצוב שונה. הזמינות של המרכב השלישי מגדילה את נתח המסירות שלנו באופן ניכר", כך לדברי יונג קון לי, סגן נשיא קיה העולמית.

הדמיון החיצוני בין הסדאן למרכב הקצוץ מסתכם בחלק האחורי כאמור. לצורך הבידול בין הגרסאות, מעצב החברה הנודע פיטר שרייר התקין פגושים שונים, הרחיב מעט את יחידות התאורה ושילב חישוקים וגוונים בלעדיים. בחלק האחורי, קיה מעבדת תכנון די מקובל של קימור הדלת החמישית וגילוח קל במידותיה – 2 ס"מ לאורך, לעומת מכונית הסדאן (4.34 מ').

תא הנוסעים (תמונתו טרם הופצה) יגיע ללא שינוי משמעותי בחומרי החיפוי. אולם, אופן התכנון של דלת המטען מאפשר שטח הטענה גמיש ונגישות גבוהה. תוספת של 20 מ"מ לאור התארכות התקרה מרווחת את המקום לפדחות, ועוד נאמר כי נפח תא המטען יעמוד על 385 ל' ללא קיפול, ועד כמה מאות בקיפול השורה השנייה.

מבחינת היצע המנועים תשווק הפורטה הקומפקטית עם שתי יחידות. מנוע הבסיס זהה לפורטה הנמכרת בישראל ולזה נפח של 1.6 ל' והספק של 124 כ"ס (0-100 קמ"ש ב-10.3 שניות). באירופה ובעולם תוצע במקביל גם הגרסה הבכירה - דור שני למנוע הת'טה של יונדאי-קיה, המפיק מ-2.0 ל' כמעט 160 כ"ס. השידוך יהיה לתיבות ידניות או אוטומטיות להן שישה יחסי העברה.

הפורטה הקומפקטית מותירה את הקהל מול שתי אפשרויות בתוך החטיבה. עולה איפוא השאלה, לנוכח ההצלחה הגדולה של הסיד במיוחד באירופה, מדוע צריכה גם הפורטה לקבל גרסת האצ'בק שבמובן מסויים פונה לאותו קהל יעד ונתח שוק למרות יתרון קל בגודל. נזכיר כי הסיד קיבלה את מתיחת הפנים לפני כשנה, כך שגם המראה של השתיים זהה במידה מסויימת.

קיה רושמת עלייה חדה במסירות מתחילת השנה, כאשר לפורטה חלק נכבד בכך. מחברת טלקאר היבואנית לישראל נמסר כי "אנו בוחנים מול היצרן יבוא הפורטה לישראל בגרסת החמש דלתות".

  • עוד באותו נושא:
  • קיה
  • טלקאר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully