וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איזה תחת יש לאסתי

10.10.2010 / 8:00

סובארו משיקה את האימפרזה STI סדאן במהדורה סופית חמושה במנוע טורבו שמחלץ 300 כ"ס ועף ל-100 קמ"ש ב-5.2 שניות

חצי שנה לאחר חשיפת מרכב הסדאן לסובארו אימפרזה טורבו STI, משחררת היצרנית היפנית את גרסת הייצור שתפאר את אולמות המכירה. בניסיון לבטל את האכזבות מגרסת ההאצ'בק קודמתה לתפקיד, סובארו מצהירה על סדרת שדרוגים בכל מערכות המכונית עם דגשים על אחיזה גבוהה יותר, גמישות במנוע המוגדש, תיבה ידנית מחוזקת ועוד אי-אילו התאמות טכנלוגיות שתעלנה את ביצועיה לרף חדש.

חסרונה של גרסת הסדאן ל-STI בשלוש השנים האחרונות, הייתה כמו נקר בגלגלי המותג. הדעה הרווחת כלפי תצורת ההאצ'בק הייתה ברובה שלילית ומביכה, עד כי ההחלטה לפרוש מסבב ה-WRC נעשתה כמעט במקביל לצניחה במדד הפופולאריות של הדגם מחוץ למסגרת הראלי העולמית. סדנת פרודרייב (PRODRIVE) שאחראית על מערך השיפורים הרשמי של סובארו בספורט המוטורי, הייתה בין המתמרצות העיקריות שדחפו להחיות את דגם הסדאן, ובפועל ביקשה לתכנן את הפרויקט מההתחלה, אך הסתפקה בשלב ביניים.

מנוע הטורבו של ה-STI מצויד בנפח של 2.5 ל', כך שהיחידה הבוקסרית נותרה זהה. ההספק המרבי עומד על 300 כ"ס המתקבלים ב-6,000 סל"ד, בעוד שיא המומנט - 41.3 קג"מ, מושג ב-4,000 סל"ד. ההבדל בין מנוע זה לדגם הקודם, טמון בכיול של מנגנון ה-SI-DRIVE, לו שלוש אפשרויות לתפעול אופיו של המנוע. לדברי סובארו, המנוע מנצל את כוחו בתחום נמוך והטווח הוגמש, וכן התאוצה חזקה מבעבר: ל-100 קמ"ש ב-5.2 ש' ומהירות מרבית של 250 קמ"ש.

מערכת ההנעה הכפולה היא אלמנט בלתי נפרד מה-STI. על רקע שיפורה, סובארו השילה קילוגרמים עודפים על מנת לחדד את התנהגות השלדה. על בסיס מערך ה-SPEC-C המושחז, תהיה כעת ה-STI קלה ונמוכה יותר מהדור הקודם. אמנם מדובר בדיאטה קלה, אך זו משפיעה על כישוריה באופן משמעותי. עוד נאמר כי מנגנון ה-VDC, סימול ל-Vehicle Dynamics Control, יהיה ליברלי יותר ויאפשר לנהג לבחור את מידת התערבותה של מערכת בקרת היציבות על פי אופי הנהיגה.

האימפרזה STI סדאן תחל את שיווקה בעולם לקראת נובמבר הקרוב, ותגיע גם אלינו לישראל כדי להמשיך את המסורת שההאצ'בק עצרה. מהיבואנית יפנאוטו נמסר לוואלה! רכב בעבר כי זה יעשה מייד עם השקתה, כלומר יתכן והיא תנחת אצלנו כבר בחודש הבא. לסיום נספר לכם כי גרסת ההאצ'בק תמשיך להמכר ושבבריטניה החליטו להשמיט את השם אימפרזה ולהשאיר רק את האותיות WRX STI.

  • עוד באותו נושא:
  • סובארו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully