וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד רמזים על הפאסאט האמריקנית

ירון אדרי

7.10.2010 / 16:16

פולקסווגן חושפת עוד סקיצות למחליפת הפאסאט האמריקנית. האם היא תביא אותה גם למסלולי המירוצים ומה הקשר של פורשה לפורמוה 1?

ממש במקביל להתרשמותנו מהפאסאט החדשה שנחשפה בתערוכת פריס, השלוחה האמריקנית של פולקסווגן מפרסמת סקיצות נוספות של הגרסה האמריקנית. זו תחליף את הפאסאט היוצאת אך תהיה שונה מהדור החדש כפי שמצהירה היצרנית. שמה הזמני NMS (סימול ל-New Midsize Sedan) ובשלב זה לא ידוע אילו מכלולים היא תשתף יחד עם הפאסאט פרט לקו העיצוב העכשווי.

החטיבה האמריקנית של פולקסווגן רוצה להנדס את המשפחתית הגדולה החדשה שלה קצת יותר לטעמו של קהל היעד. קשה להבין מה בדיוק זה אומר וננחש כי אלה אוהבים את זה גדול ועם הרבה נפח וצילינדרים בתא המנוע. את התוצאה הסופית נקבל בחודש ינואר עם החשיפה הרשמית בתערוכת דטרויט, לקראת תחילת הייצור והשיווק ברבעון השלישי של 2011. ה-NMS תיוצר בטנסי ובפולקסווגן צופים מכירה של מעל ל-100 אלף יחידות בשנה.

שאיפות הצמיחה של קונצרן פולקסווגן תלויות כמובן במותג העממי של השוק האמריקני. בחודש האחרון מכרה היצרנית 19,943 מכוניות בארה"ב, יותר ממחציתן מהג'טה המחודשת שרק הושקה עבור שנת המודל 2011. העלייה השנתית של פולקסווגן עד כה בשוק זה עומדת על 20.6 אחוזים ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. זו הסיבה מדוע מתעכבת פולקסווגן עם הצגת המכונית, שהאמריקנים לא יסכימו לקבל פשוט כפאסאט של אירופים. אם בחודש אחד נמכרו יותר מ-10,000 מכוניות ג'טה, כדי למכור מספר דומה מה-NMS היא צריכה להציע משהו מתאים.

רוצים להיות מירוצים

פולקסווגן NMS תתחרה במכוניות כמו הפורד פיוז'ן המקומית או טויוטה קאמרי היפנית. שתי אלה מככבות גם על מסלולי מירוצי הנאסקאר מה שיכול להסביר מדוע ממשיכות השמועות על רצונה של היצרנית להצטרף לשם אף היא. התמודדות עימן על המסלול כמו גם עם שברולט ודודג' יכולה רק לעשות טוב למאזן המכירות, כמובן אם היא תהיה מספיק תחרותית ובעיקר אם היא תנצח אותן. אולם, גם אם השמועות תתבררנה כנכונות יהיה זה רק אחרי תחילת השיווק, כלומר לא לפני עונת המירוצים של 2012.

השאיפות הספורטיביות של הקונצרן הגרמני לא מסתיימות כאן והשבוע שוב עלה נושא הפורמולה 1 לסדר היום. מי שתעשה זאת אם אכן זה יקרה היא פורשה שכנראה היא המותג הכי מתאים לעשות זאת מבין אלו שבידי הקונצרן היות וגם המנכ"ל החדש ונשיא פורשה מתיאס מולר שואף לכך. אודי די מבוססת בסדרת הלה-מאן, פולקסווגן שולטת בדקאר, סיאט מצליחה ב-WTCC גם אם אין מדובר בקבוצת יצרן רשמית וסקודה היא אלופת הראלי IRC. פורשה התחרתה בעבר בסבב הפרומולה 1, כך שנוסטלגיה היא תמיד עניין טוב לאחוז בו.

התאחדות ה-FIA קבעה כי החל בעונת 2013 יכנסו לפורמולה 1 מנועים חדשים, המתאימים יותר לטכנולוגיות המודרניות של הקונצרן. זו הסיבה העיקרית מדוע הסבב היוקרתי בעולם קורץ לפולקסווגן, וגם העובדה כי עלותה של עונת מירוצים ירדה פלאים. אלא שגם אם היא תייצר מנוע למופת, עדיין יחסרו לה המון מרכיבים חשובים כמו למשל שלדה, אלקטרוניקה ועוד כך שסביר יהיה להניח כי אם היא תכנס לסבב היא תרכוש קבוצה קיימת.

מוקדם יותר השנה פרסם 'אוטוקאר' כי תהיה זאת וויליאמס, עימה משתפת פורשה פעולה במירוצי הסיבולת (מערכות אגירת אנרגיה). הקבוצה הבריטית שמכרה חלק מנכסיה לאחרונה בשל בעיות בתזרים המזומנים, אף אמרה כי מוטב יהיה לו יצרנית רכב תכנס עימה לשותפות כדי להבטיח את עתידה. קבוצה נוספת עימה יש לקונצרן פולקסווגן סוג של שיתוף היא טורו רוסו שאף היא שואפת להעברת בעלות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully