וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוטו GP: רוסי מנצח, לורנצו אלוף

ירון אדרי

10.10.2010 / 14:17

למרות נצחון של רוסי בגרנד פרי המלזי, לורנצו הוא זה שמבטיח לעצמו את תואר אליפות המוטו GP. בפעם הבאה זה יהיה קשה הרבה יותר

חורחה לורנצו רושם לעצמו את תואר האליפות הראשון בקריירת המוטו GP. הספרדי אמנם סיים רק במקום השלישי במירוץ שהתקיים הבוקר (שעון ישראל) במלזיה, אולם זה הספיק לו כדי לצבור 313 נקודות ופער המספיק בכדי לזכות בתואר הנכסף שלושה מירוצים לסיום העונה. בכך, משאיר לורנצו את הכתר בזרועותיה של ימאהה, לאחר שוולנטינו רוסי עשה זאת בשנתיים האחרונות.

תואר האליפות היה מונח סמוך לכיסו של לורנצו כבר בשלב מוקדם יותר העונה. הוא הציג יכולת גבוהה יותר מבן קבוצתו הפצוע והשיג שבעה נצחונות ועוד שבעה ביקורים על הפודיום ב-15 מירוצים. לאחר שרוסי שבר את רגלו בגרנד פרי האיטלקי ונאלץ להיעדר משלושה מירוצים, הפך דני פדרוסה (הונדה) ליריבו העיקרי אולם גם זה נאלץ להיעדר מהמסלול בשל פציעה ובכך נסללה ללורנצו דרך קלה לתואר הראשון בסבב האופנועים היוקרתי בעולם. את זכייתו סיכם לורנצו במשפט "זה היום המאושר בחיי ואנחנו חייבים לחגוג אותו".

לורנצו הצטרף לסבב הבכיר בעונת 2008, כשבאמתחתו שני תארי אליפות מסבב ה-250 סמ"ק אותם השיג עם אפריליה. אחרי שתי עונות בהן הרשים (שלישי ב-2008 וסגן אלוף ב-2009), הוא הגיע מפוקס יותר לעונת 2010 גם מתוך רצון אישי להביס את בן קבוצתו עימו היחסים הפכו להיות עכורים.

הגרנד פרי המלזי ירשם גם בספר ההיסטוריה הפרטי של רוסי. האיטלקי שעדיין מחלים משתי פציעות קשות בכתף וברגל, רושם נצחון ראשון מאז מירוץ פתיחת העונה בקטאר בחודש אפריל. רוסי לא יכול היה לבקש פרס מתוק יותר במירוץ שהחל עבורו רע מאוד לאחר שבזינוק נשר למקום ה-11. אולם, למרות הפיגור אחרי מתחריו ולמרות שעדיין אינו כשיר במאת האחוזים, הצליח האיטלקי לצמצם את הפער והוכיח שוב מדוע הוא נחשב לאחד הרוכבים הטובים בהיסטוריה. בנוסף, זהו הנצחון ה-46 של רוסי עם ימאהה, המספר עימו הוא מזוהה. בתום המירוץ ולאחר החגיגה הפרטית, בירך רוסי את לורנצו וציין כי הוא "אלוף גדול, ואני חושב שבעתיד צפויים לנו קרבות אדירים".

בתקופה הקרובה יצטרך לורנצו לנצל עד תום חגיגות התואר, שכן יתכן מאוד כי בעתיד הקרוב יהיה לו קשה מאוד לשחזר את הישגיו. היעדרותם של רוסי ופדרוסה ממספר מירוצים בהחלט עזרה לו, גם אם הוא עדיין היה טוב משניהם. ב-2011 הוא יהפוך לרוכב הבכיר של ימאהה כשלצידו אלוף הסופרבייק של 2009 בן ספיס ורוסי יעבור לדוקאטי במקום קייסי סטונר, שיעבור לרכב לצידו של פדרוסה בהונדה.

בנוסף ללורנצו, ספרד תחגוג היום גם עבור טוני אליאס. רוכב המוטו 2 הוכתר היום גם הוא לאלוף בסבב המשנה של המוטו GP, לאחר שסיים רביעי במלזיה. אליאס יזכר כרוכב הראשון שקוטף את תואר האליפות בסבב החדש שנוסד השנה והחליף את קטגורית ה-250 סמ"ק הוותיקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully