וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המהירות המותרת תעלה ל-110 קמ"ש

ירון אדרי

10.10.2010 / 15:32

שר התחבורה ישראל כץ מאמץ הנחיות חדשות לפיהן יש להעלות את מהירות הנסיעה המותרת בכבישים המהירים ל-110 קמ"ש

שר התחבורה ישראל כץ מודיע היום (ראשון) על סדרת שינויים במהירות המותרת על כבישי ישראל, ובראשם הרחבת ההיתר לנסיעה במהירות של 110 קמ"ש. כידוע, זו המהירות המרבית המותרת בישראל על פי תקנה 54 בתקנות התעבורה, אולם עד כה היא אושרה אף ורק בכביש חוצה ישראל (6) ובשאר הכבישים המהירים הוגבלה ל-100 קמ"ש.

החלטתו של כץ מגיע לאחר שאימץ הנחיות חדשות לפיהן יש לשנות את מהירות הנסיעה במספר כבישים בישראל. הנחיות אלה גובשו בשנתיים האחרונות על ידי צוות מקצועי של מהנדסי תנועה, בטיחות בדרכים וכלכלה בראשות המהנדס רן זילברשטיין מחברת מתום. כך, המהירות המותרת תעלה בכבישים בעלי רמת בטיחות גבוהה וזרימה מהירה של תנועה ומאידך תופחת בכבישים מקומיים ואזוריים.

למעשה, אין כל שינוי חקיקתי בהעלאת המהירות המרבית המותרת אלא רק בהרחבת קיום התקנה הקיימת. השינוי האחרון היה בשנת 1993 כאשר הרף העליון עלה מ-90 ל-110 קמ"ש. כאמור, כביש 6 הוא היחיד בו ניתן היה לנהוג במהירות המרבית עד כה וכעת יתווספו לו כבישים נוספים כמו כביש ירושלים-תל אביב (1), כביש מודיעין-ראשל"צ (431) וכביש ראשל"צ-אשדוד (4). כמו כן, תעלה המהירות המותרת מ-90 ל-100 קמ"ש בכביש החוף (2), כביש חוצה שומרון (5) ונתיבי איילון (20). בכביש עוקף באר שבע (40) גם כן יותר לנסוע ב-100 קמ"ש, ותיבחן האפשרות להעלות את המהירות אף ל- 110 קמ"ש.

מנגד, בחלק מהכבישים תחול ירידה במהירות הנסיעה המותרת. בדרך נמיר בתל אביב תרד מהירות הנסיעה מ-80 ל-70 קמ"ש, בשדרות בן גוריון בבאר שבע תרד מהירות הנסיעה מ-60 ל-50 קמ"ש וברחוב בזל בתל אביב תרד מהירות הנסיעה מ-50 ל-30 קמ"ש. בדרך בינעירונית חד מסלולית, תוגבל המהירות ל-70 קמ"ש במקום 80 קמ"ש המותרים כיום בחוק.

העלאת המהירות המותרת מגיעה בתזמון כמעט מושלם לפריסת 300 מצלמות המהירות החדשות ברחבי ישראל הצפויה להתחיל בחודש הבא. בשבוע האחרון החליט כץ שלא להמשיך ולהעביר את תקציב משרדו לפרויקט כל עוד לא תימסר לו פריסה מחודשת של המצלמות הכוללת את הכבישים המסוכנים בישראל וכן יובטח לו שתקציב משטרת התנועה לא יפגע. בהמשך להעלאת המהירות, יתאם משרד התחבורה עם המשטרה כי אכיפה תיעשה רק החל ממהירות העולה ב-10 אחוזים מעל המותר באותו קטע דרך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully