וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אודי: חטיבה ספורטיבית נוספת

11.10.2010 / 12:01

אודי רומזת על מיסוד חטיבה נוספת למכוניות ספורטיביות בשורותיה. תתכן שתקום על בסיס הקוואטרו קונספט ו-E טרון ספיידר

יצרנית המכוניות אודי ערוכה להקים סדרה חדשה של מכוניות ספורטיביות ולרכז אותה תחת חטיבה ייעודית. שמועות על כך אמנם עלו לאוויר עוד בהשקתה של האי-טרון החשמלית אשתקד, אולם אלה מתחזקים לאחרונה עם הצגתה של המהדורה הפתוחה לאקולוגית הקיצונית, כשברקע מחזירה אודי תקוות לשוחרי הקלאסיקות בדמותה של הקוואטרו-קונספט.

האי-טרון ספיידר טרם קיבלה אור-ירוק להמשך ייצורה הרשמי. הפעלת המכונית דורשת היערכות פנימית של הקונצרן להטמעת המכוניות החשמליות והתשתית; הליך זה, שנמצא לכאורה בשלבים מתקדמים, עדיין אינו מותאם למכוניות 'על' ולהסדרתן בקרב חוג הלקוחות המצומצמים שיירכשו אותן. מדובר בפרק זמן פיתוח שנע בין שנתיים לארבע שנים.

באפיק מציאותי יותר, אודי בוחנת כיצד לבנות קו שלם למכוניות ספורטיביות קונבנציונליות, בראשן אודי R4 – הכלאה של TT עם R8 במימדים קומפקטיים. בראיון שהעניק ראש מחלקת הפיתוח של היצרנית מיכאל דיק למגזין הגרמני 'אוטו מוטור אנד ספורט', אמר כי האגפים מאורגנים להתרחבות בעתיד המיידי. "חוץ מהאודי TT, וה-R8, אין ספק שיש לנו המון מקום, וגם דמיון, לנהל סדרה ספורטיבית שלישית".

ה-R4 תוצע הן על טהרת החשמל והן מצויידת במנוע בערה רגיל –בנזין או דיזל, בנפחים שבין 2.0 ל' ל-2.5 ל' חמישה צילינדרים טורבו. היא מתוכננת לייצור בשנת 2012 וככל הנראה תשמש הפלטפורמה שלה את הבלו-ספורט קונספט – הרודסטר החדשה של פולקסווגן. מכונית נוספת שמרכזת עניין עם סיום תערוכת הרכב בצרפת היא הקוואטרו קונספט, שנחשפה על במותיה לציון 30 שנה למכונית המקורית. לזו מנוע המפיק 408 כ"ס ותאוצה ל-100 קמ"ש ב-3.9 ש'. כפי שדיווחנו בעבר, אודי שואפת לייצר אותה לפני 2013.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully