וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסטון מרטין תייצר את הסייגנט

12.10.2010 / 9:30

אסטון מרטין מפיצה תמונות רשמיות של הגמדית העירונית המפוארת שלה ומכוונת ישירות אל ב.מ.וו ומרצדס. המנכ"ל: "מבינים את הצורך"

"אני מאוד אוהב לנסוע העירה עם ה-DB9, אבל אני לא חושב שזה אידיאלי להשתחל איתה בין סמטאות צרות ולחפש חנייה על חשבון זמן הפגישות שלי". כך פותח את דבריו מנכ"ל אסטון מרטין אולריך בץ, על רקע התחייבותה של היצרנית הבריטית לייצר את הסייגנט (Cygnet), המכונית העירונית והמפוארת שלה, החל משנת 2011. "הגיע הזמן לחשוב בצורה שונה, גלובאלית", הוסיף.

הסייגנט היא בהחלט מכונית יוצאת דופן בין כתליה של אסטון מרטין. החברה בת ה-94 ביססה את פועלה כיצרנית מכוניות ספורטיביות מפוארות, כך שפרויקט מסוג זה הוא קפיצה לטריטוריה חדשה עבורה. למעשה, נראה כי אחרי שחשפה את הראפיד הסלונית (המתחרה הישירה לפורשה פנמרה), גבר תאבונה להתנסות בסגמנטים שונים מבחינת מתכנניה, אולם מוקדם לדעת אם תזכה הסייגנט להצלחה ומחמאות כמו אחיותיה הספורטיביות.

נזכיר כי הסייגנט הקטנה לא נבראה על ידי אסטון מרטין בגפה. שיתוף פעולה עם טויוטה מספק עבורה את הפלטפורמה והמכללים הטכנולוגיים העיקריים, שמרביתם מיוחסים ל-IQ היפנית. המנוע של הסייגנט יפיק מנפח של 1.3 ל' כ-99 כ"ס וצפוי כי תשתלב בה תיבה ידנית חמישה הילוכים בשלב ראשוני. מובן שלאור תכונותיה, צריכת הדלק תהיה נמוכה מאוד ופליטת ה-CO2 מהדלות בסגמנט.

באסטון מרטין מאוד רוצים בהצלחתה של הסייגנט, במיוחד מול מיני של ב.מ.וו, סמארט של דיימלר (מרצדס) ועוד. הבריטית תהנה ממעלה ברורה של פאר, אך לכך מצטרף תג מחיר שעלול לקלקל לה את החגיגות; לפי הערכות כלי-התקשורת בבריטניה, הקטנה המלכותית תעלה באיזור ה-40 אלף פאונד, שהם כ-230 אלף שקלים לפני מסים. "30 אחוזים מהלקוחות שלנו משתמשים במכוניות קטנות לעיר. חייבים לתת להם מענה מתוך המותג", כך בץ, שמביע אמון רב בסייגנט הקטנה. אולי עבורם המחיר אינו מהווה מכשול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully