וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהגי ב.מ.וו הכי עצבניים על הכביש

17.10.2010 / 8:04

סקר שנערך בבריטניה מצא כי נהגי ב.מ.וו מכלים את זעמם בכביש חדשות לבקרים; 23 אחוזים מנהגי הממלכה המאוחדת חטפו מכות

מה גורם לנהגי ב.מ.וו ומותגים גרמניים מובילים בכלל, לחתוך, לגדף, להאיץ בסערה ולשלוף אצבע משולשת על הכביש באחוזים גבוהים יותר מכל נהג אחר? את התשובה אף אחד לא באמת הצליח לספק. אבל אם למעלה ממחצית האנשים שהשתתפו בסקר הבריטי מודים שבדרכם נתקלו בנהגי ב.מ.וו שיצאו מכליהם מסיבה כזאת או אחרת, כנראה שמרכיב מסוים במכונית הגרמנית (יוהרה?), מוציא מהם יצרים אנטי-סוציאלים בעליל. נשמע מוכר, לא?

3,000 נהגים משני המינים לקחו חלק במדגם שביקש לדרג את עשרת המותגים הכי לא רגועים על הכביש. ב.מ.וו מובילה את הרשימה במקום הראשון כאמור, אלא שבמקום השני שוכן מונח גנרי לרכב מסחרי עממי לצרכי עבודה - "מסחרית לבנה". לי גריפין, מנהל הסקר, טוען כי המסחרית הלבנה הפכה לכלי-רכב מושמץ על ידי נהגים משום שהשימוש בו מעלה דימויים של בעלי מקצוע עצבניים וחסרי סבלנות שמתייחסים לחוקי התנועה כהמלצה בלבד. "באופן מסורתי, נהגי מסחריות לבנות נושאים תג של נהגים גרועים. מהם יש הרבה, וסביר שאחוז ההיתקלות מולם גבוה".

למרות זאת, מציין גריפין, כי חברות הרכב בגרמניה נמצאות בקו עלייה, או ירידה ברמת הסובלנות אם בוחנים זאת מההיבט החברתי. "ארבעה מותגים גרמניים נמצאים ברשימה השחורה שלנו. הבריטים מחשיבים אותם לגסים, אלימים ומסוכנים", כך הוסיף. במקום השלישי מדורגת אודי, שלמרות היותה מכונית מעט יותר מאופקת מב.מ.וו ממוקמת בקצה העליון. במקום הרביעי פורד ואחריה לנד-רובר. אל המקום השישי הגיעו באופן מפתיע נהגי המשאיות. "הם בדרך כלל נוהגים במהירות נמוכה, אבל זה מאוד מפחיד כשהם נצמדים לך לתחת של המכונית". בהמשך הרשימה נמצאת ווקסהול (אופל), ריינג'-רובר, פולקסווגן וסוגרת את הרשימה מרצדס.

במסגרת הסקר, נמצא כי תשעה מתוך עשרה אנשים חושבים שגברים מגלים יותר סימני עצבנות מנשים. 65 אחוזים טוענים כי נתקלו לפחות בנהג עצבני אחד על הכביש מידי שעה ולפחות 11 אחוזים סיפור כי איבדו שליטה על המכונית בגלל עימות עם אחד שכזה.

אולם, מה שמעורר דאגה בקרב מארגני הסקר, הוא כמות הפעמים שנאלצים נהגים להגן על עצמם מפני מעשי אלימות: 23 אחוזים הודו כי התעמתו באופן פיזי עם נהג שיצא מרכבו לאחר ויכוח מילולי. "אני מציע לכולם, במיוחד לנהגי מכוניות גרמניות לכאורה, לנהוג ברגישות ובזהירות. אם אתם עצבניים או נסערים אל תעלו על הכביש בכלל". אנחנו במדור מצטרפים להמלצתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully