וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיפורים: פונטו EVO עוקצת

19.10.2010 / 8:23

סדנת הרכב הגרמנית נוויטק התקינה לפונטו EVO טורבו חבילת שדרוגים חדשה המעלה את הספקה ל-185 כ"ס. מי מעדיף אבארת'?

סקירת סדנת השיפורים של נוויטק עלולה להיות קצת מבלבלת. המדפים שלה עמוסים בסטים משופרים לכלי-רכב מאיטליה, ואילו מכוניות מגרמניה, ארץ מוצאה, אינן מופיעות בין דפי הקטלוגים שלה. על פי הנחיות, הטיונרים של נוויטק מקדישים את זמנם אך ורק למכוניות מארץ המגף, עד כדי כך שהוחלט שם על פירוד בין שלוש חטיבות שונות - פיאט יחד עם לנצ'יה, מזרטי ופרארי.

אך גם לעממיים שבינינו ישנן מכוניות מתאימות. דוגמה מצוינת לגמישות של נוויטק היא הפונטו EVO טורבו NSR, שתושק תחת ידיה בחודש הבא. רשימת התוספות שלה מתחילה בהופעה קרבית חמושה בודי-קיט שמורכב מגוון אדום, ליפ-ספוילר חדש, מכסה מנוע מחורץ, חישוקי N10 של נוויטק בקוטר 17 ו-18 על צמיגי 215/35 ואי אפשר להעלים עין מול ארבעת המפלטים הענקיים מאחורנית.

תחת מכסה המנוע מערכות ניהול הן למנוע הבנזין והן ללוגמת הסולר. במהדורת הבנזין נתחב בתוך יחידת ה-1.4 ל' טורבו השוכנת בפונטו EVO (כמו במכונית הארוך טווח שלנו) שבב ה-PowerJet 2 auxiliary; מהספק של 135 כ"ס, מחלצת נוויטק עדר נוסף של 50 סוסים וסוגרת הספק של 185 כ"ס, וזינוק בסעיף המומנט ל-32.7 קג"מ. כעת, מאיצה הסופר-מיני בסיוע תיבה ידנית ל-100 קמ"ש ב-7.2 ש' ומהירותה המרבית עומדת על 220 קמ"ש. עבור מנוע המולטי-ג'ט (דיזל) 1.6 ל' קפצה התפוקה ל-144 כ"ס ול-36.5 קג"מ, כך שאפשר גם להנות וגם לחסוך בהוצאות.

קצת קשה יהיה לנו לקבל את השיפור ללא כל נגיעה במערכת המתלים הרכה משהו של הפונטו אבו. אבל לא סדנה כמו נוויטק תאכזב ומהנדסיה התעסקו גם בבולמים והקפיצים ולמעשה החליפו אותם בסט מתכוונן באמצעותו ימצא הנהג את הפשרה הטובה ביותר בין השיבושים בערים לפיתולים בהרים. עכשיו כל שנדרש הוא להחליט מה בדיוק רוצים מכל התפריט המוצע במחירים שבין 1,000 ל-2,000 יורו. אבארת' או נוויטק, קשה לבחור?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully