וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהפכת התחבורה הציבורית של ירושלים

ירון אדרי

18.10.2010 / 16:48

עיריית ירושלים חונכת את תוכנית התחבורה הציבורית החדשה שלה עם השקת הקו הראשון מתוך שישה. 140 מקומות בכל אוטובוס

משרד התחבורה ועיריית ירושלים חונכים את קווי התחבורה הציבורית החדשים בבירה, בינהם הפעלה תקדימית של אוטובוסים רבי קיבולת עבור 140 נוסעים. האוטובוסים החדישים נחנכו היום (שני) במעמדם של שר התחבורה ישראל כץ, ראש עריית ירושלים ניר ברקת ויו"ר אגד גדעון מזרחי.

האוטובוסים רבי הקיבולת ינועו בשישה צירים מרכזיים לאורכה ולרוחבה של ירושלים. יחד עם הרכבת הקלה שעתידה להתחיל לפעול בעוד כחצי שנה, מדובר בשבעה קווים אשר ירשתו את העיר מקצה לקצה ואשר יוזנו מ-42 קווים שכונתיים. לדברי משרד התחבורה, מדובר ברשת התחבורה המודרנית והמתקדמת בישראל שיחד עם הרכבת הקלה תעניק לתושבי העיר ומבקריה תדירות גבוהה (שש דקות בשעות השיא), לוח זמנים מדוייק וכן עדיפות בצירי התנועה על ידי מסלולי נסיעה בלעדיים וקיצור זמן ההמתנה ברמזורים.

בימים אלה החלו באגד להכניס לשימוש עשרה אוטובוסים ראשונים מתוך 150 אשר נרכשו במימון משרד התחבורה בעלות הנאמדת בכ-300 מיליון שקלים (מתוך כ-530 מיליון שקלים עלותו של הפרויקט). בתוך כחודש יצמח מספרם ל-30 ועד לסוף השנה יעמדו לרשות הנוסעים כ-65 אוטובוסים רבי קיבולת. האוטובוסים להם תקן זיהום 'יורו 5' מיוצרים במפעלי 'מרכבים' ו'הארגז', אורכם 19 מטר ורצפתם נמוכה לטובת נגישות לנכים. עוד תופעל בתוכם מערכת תצוגה וכריזה לשמות התחנות ומערכת מקבילה תוצב בכל תחנה.

אורכו של ציר התנועה הראשון בו יופעלו האוטובוסים החדישים הוא שמונה קילומטרים. הקו יעבור דרך הרחובות דרך חברון, קרן היסוד, המלך ג'ורג', שטראוס, יחזקאל, שמואל הנביא וגולדה מאיר. בחודשים הקרובים יחנכו הקווים הנוספים. "אני מקווה, כי בעקבות הקו הראשון נוכל להפעיל במהרה את ששת הקווים הנוספים המתוכננים ויחד עם הרכבת הקלה, שתתחיל לנוע בקרוב, יוכלו תושבי ירושלים ליהנות ממערכת התחבורה הציבורית המתקדמת בישראל", כך לדברי יו"ר אגד מזרחי.

במשרד התחבורה מאמינים כי פריסת כל הקווים יחד עם הרכבת הקלה יעודדו את הציבור בירושלים להשתמש יותר בתחבורה הציבורית. עוד הם מציינים כי ירושלים נמצאת במקום הראשון בשימוש בתחבורה ציבורית בישראל ולכן ההשקעה בה בתחום זה רבה. "זהו הצעד הראשון בשינוי פני התחבורה הציבורית בירושלים, אליו תתלווה בעתיד גם הרכבת הקלה שתתחיל סוף סוף לנוע באפריל שנה הבאה ותעמיד את בירת ישראל בשורה אחת עם הערים הגדולות והמפותחות בעולם", כך מוסר שר התחבורה כץ. לדברי ראש העיר ברקת, "תוכנית התחבורה של ירושלים לשנים הקרובות תתרום לצמיחה כלכלית ותביא לשיפור ניכר במערך התחבורה בעיר ולהעלאה באיכות החיים הן לתושבי העיר והן למבקריה הרבים בה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully