וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשף רכב הפנאי של סאאב

19.10.2010 / 9:17

השוודית שוברת את הקפאון ומציגה את הקרוסאובר 9-4X המצוייד במערכת הנעה כפולה ומנועים אמריקניים. סקנדינביה מתחממת

בתוך פחות מחודשיים הצליחה סאאב ללבן שורה של בעיות שורשיות. בעלת הבית ספייקר המושכת בחוטים, הצהירה לאחרונה על התחלת ייצורה של ה-9-5 החדשה, על רומן טכנולוגי שנרקם עם ב.מ.וו (תהיה אחראית לכאורה על פלטפורמה ומנועי ה-9-2 החדשה) ובחודש שעבר הציגה את ה-9-3 סטיישן החשמלית (EV). כל זאת, על רקע מינויו של ג'ייסון קסטריוטה למעצבה הראשי ורכישת חברים חדשים בסין. כעת, מגיעה הבשורה שהפרברים נערכים לרכב הפנאי החדש של סאאב, ה-9-4X.

חדש או בעצם משומש? הקרוסאובר של סאאב נוצר בעידן של GM, והוא גם מתבסס על הפלטפורמה של קדילאק SRX. הקשר של ה9-4X שזור עם דגם משני – 9-6X, שנחשף לפני למעלה מחמש שנים וחלק את מכלליו עם הסובארו טרייבקה במסגרת היחסים החפוזים שלה עם היצרנית היפנית. חודשים אחרי שהפרויקט ננטש, ג'נרל מוטורס הציגה את הקונספט 'אירו-X' כרמז לעתיד לבוא. אך כפי שידוע, אותו רמז הפך מהר מאוד למחלה כלכלית שכרסמה בנכסיה של סאאב והותירה אותה על סף פשיטת-רגל עד התערבותה של ספייקר.

לאור לוח הזמנים הצפוף והביקורת המופנית כלפי ספייקר כמנהיגה שנויה במחלוקת, אין פלא שרכב הפנאי שלה נראה כמו העתק ל-9-5, רק יושב על הגובה. תחת מגבלות אלה, סאאב מפיקה רכב כביש-שביל טיפוסי, מצויד במערכת הנעה כפולה (XWD) המופעלת יחד עם בקרת מתלים מתכווננת, היגוי מתקדם (Drivesnse) ושלל מערכות בטיחות אקטיביות התורמות לאחיזה מרבית עם הקרקע.

מנועי ה-9-4X יגיעו בינתיים מארה"ב. ג'נרל מוטורס הפקידה מלפנים את מנועי ה-V6 להם נפח של 2.8 ל' או 3.0 ל'. דגם הבסיס הוא דווקא הגדול מבין השניים ולזה הספק של 265 כ"ס אטמוספריים. יחידת ה-2.8 ל' מקבלת סיוע ממגדש טורבו 'טווין-סקרול' והזרקה ישירה המתחברים ל-300 כ"ס, 41.1 קג"מ ותאוצה ל-100 קמ"ש ב-8.3 שניות דרך תיבה אוטומטית עם שישה יחסי העברה.

משמעות חשיפת ה-9-4X גדולה כסימן חיים, אולם אין להפריז בחשיבותו של הדגם בקרב התעשיה. המבחן האמיתי של סאאב יגיע כאשר מכוניות דוגמת ה-9-3, ה-9-2, וכן ה-9-1 (המתחרה הישירה לקבוצת הפרמיום הקטנה) תעשנה את דרכן לרצפת ההרכבה תחת תכנון חדש ועיצוב מקורי מתוך חטיבת המעצבים של היצרנית השוודית. אולי אז, האינדקציה על יכולותיה תהיה ברורה יותר, ונדע אם תהליך השיקום הוכתר כהצלחה. עוד על ה-9-4X בתערוכת הרכב בלוס-אנגל'ס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully