וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסאן GT-R רוצה להשאר צעירה

19.10.2010 / 16:28

הנינג'ה המסחררת של ניסאן מתעדכנת בהופעה מלוטשת, מכלולי שלדה משופרים ומנוע שמחלץ 525 כ"ס. תחנה ראשונה - לוס אנג'לס

הטיזר הראשון ל-GT-R המחודשת הופץ לראשונה בכר ההשקות של תערוכת פריס. הרבה לא חשפו שם, אפילו לא תחת תחינותיהם של המקומיים, אולם כעת ולקראת הבכורה בתערוכת לוס-אנג'לס שתיפתח בקרוב, המותג היפני משחרר למעריצים קומץ פרטים ומעניק לנהגים הכול מהכול, ובעיקר עוד הרבה עוצמה וכשרון.

המעטפת החיצונית לא שונתה באופן מהותי מהדגם הקודם, המונה כיום מספר מועט של שנים על הכביש, מאז הצגתו בסוף 2007. מבחינה חיצונית שינויים מינורים אורזים את ה-GT-R וביניהם חישוקים גדולים וקלים, יחידות תאורה בעיצוב חדש, פגושים רחבים ומערכת פליטה מוגדלת. בקבינה נדרשת עין חדה כדי להבחין בשדרוג שמתבטא בעיקר בדיפונים איכותיים יותר ותפירות כי בכל זאת, מי שחייב צריך גם לחיות עימה ביום-יום.

בחזיתה של הניסאן מנוע כפול-מגדשי טורבו בנפח 3.8 ל' שישה צילינדרים. מדובר בתוספת של 49 כ"ס אל תפוקה מרבית העומדת על 525 כ"ס. גמישות המנוע חשובה ועולה כי סעיף המומנט טיפס אל 62.5 קג"מ במהדורות "פשוטות" ועד 64.5 קג"מ תחת הרעם המתגלגל של ה-SPEC-V. התיבה היא אוטומטית כפולת מצמד עם שישה יחסי העברה, אך לא ידוע עדיין זמן המיאוץ ל-100 קמ"ש למעט השערות שהבכירה ביותר תעשה זאת בפחות מ-3 שניות.

כיצד תתקוף ה-GT-R את ההגמוניה האירופית שמחכה לה בנורבורגרינג הגרמני? ההתחלה עוברת כמקובל דרך מתלים משופרים בכבדות, כולל החלפת בולמים להם שיכוך חד ומהיר המהדק את הקשר עם הכביש. סט הבלימה הענקי מופקד על גומי עבה ודביק של דאנלופ (ספורט-מאקסיס), בעוד כוח ההצמדה של המכונית התעצם ב-10 אחוזים.

ניסאן העולמית תשווק את ה-GT-R בכמה וכמה גרסאות, לרבות ילידות שמכוונות לאסלפט התחרותי והשילו כמה אחוזים ממשקלן (מתחת ל-1.65 טון). מחיריה של ה-GT-R ינועו באירופה בין 75 ל-130 אלף יורו, שהם כ-650 אלף שקלים לפני מסים. להזכירכם, ה-GT-R עתידה להגיע ארצה ב-2011, ועל פי המידע שנמסר לנו מ'קרסו מוטורס' היבואנית, עלותה תהיה באיזור ה-800 אלף שקלים ומעלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully