וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנעה קדמית לב.מ.וו בחסות פיג'ו

19.10.2010 / 10:40

ב.מ.וו מרחיבה את שיתוף הפעולה עם קונצרן PSA בתחום ההינע. בתוכנית פיתוח משותף למכלולי הנעה ומנועים היברידיים

פרק נוסף במערכת היחסים בין ב.מ.וו לקונצרן PSA (פיג'ו-סיטרואן) נכנס לתוקפו. החברות חתמו אמש (שני) על מסמך לפיו שיתוף הפעולה ביניהן יורחב למכלולי הנעה, מנועים היברידיים וטכנולוגיות ידידותיות לסביבה, כך בהודעה שיצאה ממטה שתי החברות. במסגרת ההסכם נכלל פיתוח, רכישה, אספקה, חלקי-חילוף ומוצרים נלווים למכוניות היברידיות עם הנעה קדמית. מה שככל הנראה רומז שב.מ.וו שוקלת לשתול יחידה כזו קודם כל במותג מיני, ואחר כך תפנה לפרויקטים חדשים תחת חטיבת הליבה.

על אף שפרטי ההסכם לא פורסמו בגלוי, שיתוף פעולה זה מפחית עומס פיננסי מסויים מחטיבתה האקולוגית של ב.מ.וו - EfficientDynamics (עליה תוכלו לקרוא בפירוט בקישור המצורף). כל עוד ההסכם בין הצרפתים לגרמנים רציף ואיתן, הבווארים יכולים להתמקד במכונית הראשונה שלהם החמושה בהנעה קדמית, כפי שציין זאת לא מכבר המנכ"ל רוברט רייתהופר. "ההסכם יוביל להוזלת עלויות ולהרחבת הפעילות של שני הגופים בתחום ההיברידי", כך לדבריו. "אנחנו מקווים שהדגם החדש, למרות השינוי בגישה, ימכר במאות-אלפי עותקים".

גם ב-PSA מביעים שביעות רצון גדולה מהידוק היחסים בין הצדדים. "הקומבינציה הזאת תניב יתרונות משמעותיים בתחומי ההנעה ההיבריידים", כך בכיר בפיג'ו. בחודש פברואר האחרון סייעה ב.מ.וו לקונצרן הצרפתי בפיתוח מנוע בנזין ארבעה צילינדרים תחת תקן 'יורו-6', המיועד לשימוש בכל סדרות כלי הרכב.

אולם מזווית מסויימת, עושה רושם שב.מ.וו מרוויחה הפעם טיפה יותר ביחסי הגומלין; פיג'ו תספק לה היבטים ממוקדים ממערכת ההנעה היברידית שלה המשודכת למנועי דיזל והנעה כפולה (Hybrid-4), וכך תהפוך צרפת למקור הטכנולוגי של היצרנית מגרמניה בתחום זה. מה שבעקיפין יפנה משאבים לדברים קצת יותר מרתקים במינכן, כמו חזרה של הגרמניה ב-2012 לסבב ה-DTM.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully