וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

DTM: הגרמנים יכבשו את ארה"ב?

ירון אדרי

19.10.2010 / 15:19

סבב המירוצים הגרמני הטהור ישיק ליגה חדשה בארה"ב בשנת 2013 לצד הנאסקאר. ביפן יבוצע איחוד עם סבב ה-GT500

מארגני סבב מירוצי הסלון הגרמני DTM פוזלים לעבר היבשות הרחוקות. החל בשנת 2013, יתקיים סבב מקביל ל-DTM בארה"ב על ידי אותו גוף מפיק המכונה ITM, וכפי שזה נראה כרגע מדובר באליפות שתכלול 12 מירוצים. זאת כחלק מהיערכות לשנים הקרובות מתוך כוונה להפוך את סבב ה-DTM ומקביליו בעולם לזהים יותר. את הדברים גילה ל'אוטוספורט' יו"ר ה-ITM האנס ורנר אאופרכט.

מזה תקופה שמארגני ה-DTM נמצאים במגעים עם מקביליהם בעולם, בארה"ב ויפן בעיקר, כדי ללכד את המירוצים תחת ספר תקנות אחיד. המכשלה העיקרית טמונה בתקנות הטכניות למכוניות כאשר בכל סבב אופיין שונה - בגרמניה מדובר במכונית סלון על בסיס פלטפורמות סדרתיות, בארה"ב אלה מכוניות סדאן ייעודיות בעיקר למסלולים אובאליים וביפן ישנה חיבה למכוניות קופה עם הנעה אחורית. אולם, נראה כי הפתרון לכך קיים היות והתקנות החדשות עתידות לקבל אישור סופי על ידי המארגנים כבר בחודש הבא לקראת עונת 2014.

ב-DTM הגרמני מתחרות היצרניות המקומיות אודי ומרצדס, כאשר עד לא מזמן גם אופל הייתה בתמונה. ב.מ.וו נעדרה מהסבב בשני העשורים האחרונים וממש כעת היא אישרה רשמית את חזרתה בעונת 2012. למירוצים כמובן יש השלכה שיווקית גדולה ויצרניות הרכב הגרמניות רואות בשווקים האמריקניים כמו גם היפנים מקור חשוב להכנסה, מכאן שפזילה אליהן בדמות הסבב הגרמני המובהק מובנת. נצחון טוב לביזנס, והוא גם מתוק כשמביסים את היריבים.

על פי התוכניות בכל הנוגע ל-DTM בגרסתו האמריקנית, מחציתם של המירוצים יערכו לצד סבב הגראנד-אם (יתכן תחת תקנות אחידות) ומחציתם לצד סבבי הנאסקאר, ואולי אפילו יחדיו על המסלול. זה לא אומר בהכרח שגם הגרמנים יתחילו לנהוג רק שמאלה, אלא סביר להניח שיהיה זה בסמוך לארועי סבב הספרינט קאפ הבכיר וסבב המשנה ניישנווייד להם מספר מוגבל של מירוצים במסלולים מפותלים. בשנים האחרונות ירדה הפופולריות של הנאסקאר באופן חד כך שעבור המארגנים האמריקניים מדובר בצעד מובן, לפחות עסקית. עונת הבכורה כאמור צפוייה ל-2013 תחת התקנות החדשות, לפני החלתן בסבב הראשי של אירופה שנה לאחר מכן.

התוכנית היפנית כפי שזה נראה כרגע, היא אימוץ תקנות ה-DTM החדשות על ידי סבב ה-GT500 הבכיר של הסופר GT. דבר זה עשוי להוליד עניין חדש במירוצים אלה, עם התמודדותן של הגרמניות ראש בראש על אותו המסלול מול מיטב מכוניות הספורט היפניות מבית הונדה, ניסאן ואחרות, וכן פרארי ולמבורגיני שאף הן מתחרות שם. רק נציין כי מרצדס כבר מתחרה ביפן, אולם זה יהיה אחרת כשאודי וב.מ.וו אף הן תעמודנה על הגריד.

בחודש נובמבר כאמור תפורסמנה התקנות החדשות ועל פי אאופרכט, גם ההסכם מול היפנים קרוב מאוד לחתימה סופית. בכל הנוגע לארה"ב ולמרות ההצהרות של הגרמני, יתכן מאוד שעוד תהיינה התפתחויות. בכל זאת, שלושת הקונצרנים הגדולים - ג'נרל מוטורס, פורד וקרייזלר, לא ירצו להפסיד גם לגרמנים אחרי שהסכימו לקבל את טויוטה לפני כארבע שנים ומאז היא עושה להם חיים קשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully