וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העתיד הנקי של מאזדה 2

ירון אדרי

20.10.2010 / 11:08

הדור הבא לסופרמיני היפנית יעשה שימוש במנועים חדשים, תיבות הילוכים יעילות ושלדה קלה כדי להציג חסכון של 40 אחוזים בצריכת הדלק ופליטת המזהמים

כמו רובן של יצרניות הרכב, גם למאזדה יש סדרה חדשה של יחידות כוח אשר שמה לעצמה למטרה להפחית את צריכת הדלק וזיהום האוויר. המנועים תחת השם SKYACTIV, כבר הוצגו במעמדים שונים בשנה האחרונה וכעת חושפת היצרנית מיפן עוד מספר פרטים כמו גם מידע על תיבות הילוכים מעודכנות וכן טכנולוגיות חדשות לבניית השלדות והמרכבים של מכוניותיה בעתיד. המטרה העיקרית היא צמצום ממוצע של 30 אחוזים בצריכה ופליטה בכל דגמיה עד לשנת 2015 (ביחס ל-2008).

תוכניתה של מאזדה בדרך ל-CO2 נמוך יותר, אינה מתמקדת רק בכיוון אחד אלא מקיפה כל אלמנט אפשרי שעשוי לעזור לה לצרוך פחות דלק. על ידי העלאת יחס הדחיסה במנוע לרמה חריגה מהנהוג במנועים בייצור המוני (14:1) ושימוש בטכנולוגיות נוספות כמו הזרקת דלק ישירה, היא מביאה לצמיחה של 15 אחוזים במומנט אגב הפחתת צריכת הדלק בשיעור דומה בנהיגה ממוצעת עם מנוע הבנזין (SKYACTIV-G). גם מנוע הטורבו דיזל (SKYACTIV-D) זוכה לאותו יחס הדחיסה כאשר במקרה זה השיפור בצריכת הדלק נאמד ב-20 אחוזים ויחד עם הירידה ברמת פליטת ה-NOx, הוא עומד בתנאי תקן 'יורו 6' העתידי.

על פי מאזדה, תיבת ההילוכים החדשה שתשודך למנועים אלה ותכונה SKYACTIV-Drive, תציע את הטוב מכל העולמות. "היתרונות של תיבה אוטומטית קונבנציונאלית, תיבה רציפה ותיבה כפולת מצמדים", כך בהודעתה. התיבה החדשה תציע העברת כוח יעילה יותר תוך בזבוז מינמלי של אנרגיה בזכות ממיר מומנט חדשני, כאשר כל זה יתרום להפחתה של עוד שבעה אחוזים בצריכת הדלק בהשוואה לתיבה המוכרת כיום. התיבה הידנית SKYACTIV-MT, תציע ביצועים עדיפים על ידי מבנה קומפקטי יותר והפחתת החיכוך במכלוליה.

משקל כידוע משפיע אף הוא על הביצועים בפועל ועל צריכת הדלק, וזה למעשה המידע הכי עדכני שנחשף כעת. תחת הכינויים SKYACTIV-Body למרכב ו-SKYACTIV-Chassis לשלדה, מפתחת מאזדה טכנולוגיות לשימוש בחומרים הקלים בשמונה אחוזים מאלה שבשימוש כיום. מכאן שמדובר בהפחתה של כ-100 ק"ג במשקל הכולל של מכונית ממוצעת וזה בהחלט משמעותי. יתרון נוסף של חומר זה הוא בקשיחות הגבוהה ב-30 אחוזים ועמידות גבוהה יותר בפני תאונות. גם ברכיבי המתלה חלה הפחתת משקל של כ-14 אחוזים כשכאן היתרון העיקרי מגיע בדמות שיפור בהתנהגות המכונית לטובת חובבי הנהגיה הדינמית.

ראשונה להנות מכל הטוב הזה היא המאזדה 2. הדור הבא לסופר מיני שיושק ביפן במחצית הראשונה של 2011 יציג צריכת דלק של כ-25 ק"מ לליטר בגרסת הבנזין בכביש המהיר, כלומר עוד כשבעה ק"מ לליטר ביחס לצריכת הדלק של הדור הנוכחי. במאזדה גאים שאת זה הם ישיגו ללא כל מערכת עזר היברידית, שבוודאי תגיע אף היא בשלב מאוחר יותר. ציי הרכב בוודאי ישמחו לחסכון שכזה בארנק.

טכנולוגית SKYACTIV של מאזדה. אתר יצרן
טכנולוגית SKYACTIV של מאזדה/אתר יצרן

.

  • עוד באותו נושא:
  • מאזדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully