וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דודג' ג'רני מתחדש

24.10.2010 / 12:10

כשנתיים לאחר השקתו מקבל רכב הפנאי האמריקני מתיחת פנים. בקנה: מנועים חדשים וחסכוניים והתנהגות כביש משופרת

בתור חטיבה מרכזית בקונצרן קרייזלר, נראה כי דודג' מאורגנת וערוכה לשנת 2011. אחרי סבב ארוך מאוד של מתיחות פנים בשורותיה הגיע כעת תורו של רכב המשפחה הגדול שלה – ג'רני, לחבור לכל העדכונים. החידושים הממתינים לו ב-2011 מסתכמים בקוסמטיקה קלה, מנועי בנזין חדשים (חלקם מצויידים בטכנולוגיות המפחיתות את צריכת הדלק ופליטת המזהמים), ועל פי קרייזלר, דגש רב הושם על יכולת כביש פחות גמלונית.

מבחינת המבנה השלדתי אין שום שינויים דרסטיים, להוציא הפרש מינורי בסעיף האורך בגלל תוספת מזערית במסה של הפגוש הקדמי. מידותיו אם כך נותרו די זהות – אורך 4.89 מ', רוחב 1.83 מ' וגובה של 1.70 מ'. עוד בהיבט הוויזואלי נציין פנסי ערפל ובתי תאורה מורחבים, חישוקי 19 אינטש מעוצבים, ואיך אפשר בלי שיבוץ של נורות LED מנצנצות בחלק האחורי.

בתא הנוסעים העדכונים ניכרים יותר ליושבים. שימו לב לגלגל ההגה למשל לו 3 חישורים בסגנון ספורטיבי, ולוח מחוונים שרקעיו אדומים בתאורת הלילה. הקונסולה המרכזית בנויה כעת בהטיה קלה ימינה (עוד ניסיון להתחבר לנהג הדינאמי) ועל מנת לשפר את מרווח הברכיים של הנהג והנוסע עיצבו מחדש את המפלס התחתון. לשיוט נינוח יותר דודג' מציינים מושבים רכים יותר ומשענת יד מרכזית גדולה.

תחת מכסה המנוע שוכנת יחידת בנזין חדשה ובכירה בנפח של 3.6 ל' V6 מסדרת 'פנסטאר' המפיקה הספק מרבי של 283 כ"ס בשידוך לתיבה אוטומטית עם שישה יחסי העברה. תחתיה נוכל למצוא את מנוע הבנזין הבסיסי ביותר לו 2.4 ל' ארבעה צילינדרים 170 כ"ס (הנמכר בישראל) בחיבור לתיבת הילוכים עם ארבעה, או שישה הילוכים – מותנה ברמות המפרט. מתלים שכוילו מחדש מבטיחים התנהגות יותר מתגמלת, ומערך היגוי מחודד שהפך דינאמי יותר מבעבר, מסייע בתקשורת עם הכביש.

מאז השקתו בתערוכת פרנקפורט 2007, מכר הג'רני בשוק היעד שלו בארה"ב כ-110 אלף עותקים. בישראל הוא משווק מזה כשנתיים, אך לא זכה עד כה להצלחה גדולה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully