וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשמלית של ניסאן יוצאת לדרך

24.10.2010 / 9:03

המשפחתית החשמלית של ניסאן עלתה לרצפת ההרכבה במפעל היפני באופמה. כל העותקים בארה"ב נחטפו, אירופה מחכה לה בינואר

ציון דרך היסטורי בתולדותיה של ניסאן התרחש בסוף השבוע האחרון במפעל אופמה ביפן, עם ההכרזה הרשמית על התחלת ייצורה של ניסאן ליף (Leaf) - המכונית החשמלית של המותג היפני. במסגרת המאורע נמסר לכלי-התקשורת שנכחו במקום כי ארה"ב ומדינת המוצא תהיינה הראשונות בעולם להציג אותה בכבישים לאור הביקוש הרב לו היא זוכה (המכסה המוקצבת באמריקה נמכרה מראש), ואילו בשלב מאוחר יותר לקראת ינואר תשווק הליף גם ביבשת אירופה. "זהו ציון דרך חשוב. לא רק לשותפות לפרויקט, אלא לכלל תעשיית הרכב", כך נשיא רנו-ניסאן קרלוס גוהן במעמד החגיגי.

הליף (סימול ל- Leading, Environmentally friendly, Affordable, Family car) היא התשובה האקולוגית של ניסאן לעתיד המשפחתי. מימדיה כשל מכונית קומפקטית רגילה: רוחבה מקצה לקצה כ-4.45 מ', הגובה נישא אל 1.54 מ', הרוחב 1.77 מ' ובסיס הגלגלים שלה 2.70 מ'.

היא מצוידת במנוע חשמלי קדמי המפיק 107 כ"ס, 28.5 קג"מ, ומהירותה המרבית עומדת על כ-140 קמ"ש. המנוע מוזן באמצעות סוללות ליתיום-יון השוכנות תחת המושבים הקדמיים, ואלה תספקנה טווח נסיעה של 160 ק"מ בין טעינות, כאשר כל טעינה אורכת 8 שעות משקע ביתי. לדברי ניסאן, משקלן המצטבר של הסוללות כ-300 ק"ג ואורך חייהן נע בין 8 ל-10 שנים.


מרכז הייצור באופמה יפן האחראי בין היתר גם על הרכבת הקרוסאובר החדש ג'וק, וכן על ייצורה של הניסאן קיוב (שאינה נמכרת בישראל), יפעיל מתכונת הרכבה מלאה לפחות עד מחצית שנת 2012, במועד זה ייפתח בטנסי ארה"ב המפעל השני של הליף. לאחריו, צפוי להכנס לשירות מתקן נוסף בסאנדרלנד (לצד קו הייצור של הקשקאי). שלושת המפעלים יחדיו ינפקו כמות עותקים של רבע מיליון מכוניות בשנה אחת, החל משנת 2013.


שעה שביפן פועל קו הייצור במלוא הקיטור, כלי-התקשורת בעולם עסוקים מאוד בשאלה כיצד תשווק ניסאן את העממית החשמלית תחת מטר חיצי הביקורת של המתחרים. היצרנית היפנית, ה-3 בגודלה בארה"ב אחרי טויוטה והונדה, נמצאת במגמת עלייה על רקע התחזקותה של אינפיניטי, מותג היוקרה שלה, אולם עדיין פועלת לגיבוש זהותה של החטיבה האקולוגית. "לניסאן יש המון כלים להתמודד עם מותגים מובילים. אין לנו רגשי נחיתות מול יצרניות אחרות. דווקא הליף כנושאת הדגל לפילוספיית ה-zero-emission , מפרידה אותנו מכולן ומהווה יתרון משמעותי". כך בראיון שהעניק דובר ניסאן דיוויד ראוטר ל-CNN.

מחיריה של הליף יקרצו לכאורה למעמד הביניים במרבית השווקים. בארה"ב לדוגמא מוערכת הליף ב-32 אלף דולרים לפני החזר מס ממשלתי בגובה 5,000 דולרים, וזאת במסגרת תכנית תמריצים לאמץ תחבורה פרטית ידידותית לסביבה. באירופה מחיריה ינועו בין 32 אלף יורו (פורטוגל) ועד ל-35 אלף יורו (אירלנד). הליף מיועדת לשיווק בישראל בעתיד הקרוב, אך טרם ידוע תאריך עלייתה המדויק, כמו גם המחיר המקומי.

המשפחתית החשמלית ניסאן ליף מורכבת במפעל אופמה ביפן. אתר יצרן
המשפחתית החשמלית ניסאן ליף מורכבת במפעל אופמה ביפן/אתר יצרן

.

  • עוד באותו נושא:
  • ניסאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully