וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיימלר בונה חלומות עם הסינים

24.10.2010 / 10:28

דיימלר ו-BYD שהכריזו על מיזם לפיתוח מכונית חשמלית בישרו על מועד בכורה רשמי ב-2012. מנכ"ל מרצדס: "בקרוב נחשוף תמונה ראשונה"

קונצרן דיימלר וענקית הסוללות והמכוניות הסינית BYD ('בנה את חלומך') ניסחו סעיף חדש בו מתואר התהליך המלא לבנייתה של מכונית אקולוגית משותפת, מונעת על טהרת החשמל. מדובר בפרק הנכלל בתוך סעיפי החוזה בין השתיים, במסגרתו תפעלנה להקדים את מועד השקתה של המכונית לקראת שנת 2012; היעד הגאוגרפי הראשון על הכוונת מדינת סין – שוק הרכב הגדול ביותר בעולם, כך לדברי יו"ר דיימלר דיטר זטשה, שאף אמר ל'בלומברג' כי "בקרוב נחשוף כיצד תראה המכונית".

הפרויקט מוערך בכ-90 מיליון דולרים בגיבויו של המיליארדר האמריקני ווארן באפט, לו מידה נכבדת של השקעה בעניין (נתח של 10 אחוזים בחברה). עוד נאמר כי המכונית הראשונה שתופק על ידי שתי החברות תהיה במרכב סדאן ותשתייך לקבוצת המשפחתיות הבינוניות. "כל מפרטי המכונית כבר מוכנים על השולחן. אנחנו מחכים כרגע לעבור על כל הסקיצות הוויזואליות כדי להחליט מה נכנס ומה מבוטל מראש", כך מציין המנכ"ל זטשה.

החיבור בין BYD ודיימלר החל עוד במרץ האחרון וסומן כמהלך טקטי בעל חשיבות גדולה. לכאורה, מדובר ביחסים עם פוטנציאל רחב לשני הצדדים: יצרנית המכוניות סמארט בבעלותה של מרצדס, תשווק את המיני הקטנה שלה חמושה במערכת חשמלית בשנת 2012 (השקה בקישור המצורף), בעוד BYD, שפרט להצהרת המנכ"ל שלה וונג צ'ופו על תוכניותיו להתברג כיצרן הרכב הגדול בעולם ב-2025, מרוויחה מעסקאות פורות בתחום הסוללות. כיום נחשבת הסינית לספקית ראשית לחברות כמו נוקיה, מוטורולה ועוד.

בשנה הבאה תקים BYD מפעל ייצור חדש למכוניותיה בצפון אמריקה. אולם, ארה"ב שאירחה אותה בתערוכת דטרויט ב-2008, עדיין לא משוכנעת שהקליטה שלה תהיה קלה וחלקה חרף מחירן הנמוך. בשנים קודמות הואשמה BYD בהעתקות בוטות של כלי-רכב מיצרניות מובילות כגון טויוטה והונדה, ולכן האמריקנים - כמו שאר העולם, לא ממש רואים זאת בעין יפה.

בישראל נעשו מאמצים בשנים קודמות לייבא את כלי-הרכב של חברת BYD לישראל לאחר שתצלח את תקני הבטיחות באירופה, אולם אלה נתקלו בהתכתשויות משפטיות בין חברת 'המזרח' לבין 'כלל-תעשיות' על זיכיון הייבוא. כיום, היא מיוצגת בארץ על ידי 'כלל מוטורס' מקבוצת אי.די.בי, שמקווה שתוכל להציג מכוניות ראשונות שלה בישראל ב-2011.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully