וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיאט אונו מפשילה את הגג

26.10.2010 / 9:03

החטיבה הברזילאית של פיאט תציג בתערוכת הרכב בסאו פאולו מכונית ראווה דו-מושבית פתוחה ליורשת האונו. בינתיים רק לדרום-אמריקה

הזרוע הדרום אמריקנית של פיאט תחשוף בתערוכת הרכב הבינלאומית המתקיימת בסאו-פאולו ברזיל בחודש נובמבר, מכונית רעיונית פתוחת-גג, המבוססת על פלטפורמת האונו החדשה, כך מפרסומי היצרנית האיטלקייה ביבשת הרחוקה. פרטים טכניים רשמיים טרם פורסמו, אולם למראית עין עושה רושם כי ההשראה הגיעה ישירות מהסופר-מיני הקטנה שהוצגה לפני מספר חודשים, ואולי אף מהריטמו קבריולה משנות ה-80.

נכון לעתה מדובר בכלי-רכב לימודי של חטיבת העיצוב, שאמור להקנות למתכננים כיוון מפורש וברור אל פניה של האונו קבריולה שתצא ממפעלי היצרן בעתיד הרחוק. במילים אחרות - שואלים המתענינים מה ניתן לחולל על הפלטפורמה של האונו בין אם יהיה זה רכב לקבוצת הפנאי, הפתוחות, או אפילו השטח הקומפקטי. פיאט מסרבת להודות כרגע שתהיה מכונית קבריולה כבר בשנה הבאה, אך רומזת שהאונו תוליד כמה וכמה גרסאות שונות.

קוויה העיצוביים של הקבריולה מודגשים על ידי פגושים רחבים וקשתות גלגלים גבוהות. סביבת הנהג תעוצב ברוח קיצית לדבריהם ובמקום ארבעה מושבים רק שניים ימלאו את החלל הפנימי ולהם 4 רתמות אבטחה להידוק הנהג והנוסע. מנגנון הגג המשתפל אוטומטית יאופסן בתא ייעודי מאחרי היושבים.

כמו יתר הפרטים הטכניים החסרים, גם מבחינת מנועיה עוד מוקדם מאוד לדעת מה ישכון בחזיתה של האונו קבריולה. אולם, אפשרות ריאלית ומשתמעת לשווקים אלה, היא מנוע טורבו-דיזל 1.4 ל' בהספק של עד 150 כ"ס בגרסאות מהודרות.

הפיאט אונו המקורית שיוצרה בין 1983 ל-1996 הפכה לרבת מכר עבור החברה בכל העולם, וחצתה את רף 6 מיליון היחידות שנמסרו. בדרום אמריקה ייצורה נמשך עד היום בשל עלותה הנמוכה, ונראה כי לפחות עד הטמעת הדור החדש קו הייצור ימשיך לעבוד במתכונת רגילה.

  • עוד באותו נושא:
  • פיאט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully