וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתכוננים לחורף בכבישים

24.10.2010 / 16:05

ב-1 בנובמבר יחל מבצע הכן רכבך לחורף לבדיקת בטיחות המכוניות במוסכים ללא תשלום. הרשות הלאומית: 31 אלף תאונות בחורף האחרון

סוף אוקטובר ואמנם שרב בחוץ, אבל כבכל שנה, ימי הסתיו מקדמים את פנינו לתקופה הפכפכה בה הכבישים הופכים להיות מסוכנים לנהיגה בשל כמות המשקעים ותנאי מזג האוויר הקשים.

ארגוני הרכב בארץ בשיתוף הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, יחלו להפעיל את מבצע 'הכן רכבך לחורף' שייכנס לתוקפו ב-1 בנובמבר ויימשך עד חודש מרץ. במסגרת המבצע העונתי, יוכלו נהגים להכנס לאחד מתוך מאות המוסכים שלוקחים חלק בתכנית ולקבל בדיקה חינם של מערכות הרכב השונות. הבדיקה סוקרת הן את מערכות החשמל, הבלימה, ההיגוי ועוד, ובחלקה השני נבדקת תקינותם של הצמיגים. מכונית שתצלח את כל המבחנים תקבל תווית רשמית המעידה על תקינותו של הרכב. את רשימת המוסכים המשתתפים במבצע ניתן לקבל באתר איגוד המוסכים (קישור מצורף).

עוד מהיערכות המבצע, נמסר כי במהלך תקופת החורף ניידות שירות ובדיקה של משטרת ישראל ומשרד התחבורה הפרוסות בעורקי תחבורה ראשיים, תעצורנה מכוניות כדי לבדוק את תקינותן. כלי-רכב בהם יתגלו ליקויים חמורים יספגו קנס כספי בשיעור גבוה, בעוד מכוניות בהן מדובר בתקלות בטיחותיות חמורות תורדנה מהכביש. על פי נתונים שמפרסם משרד התחבורה, עולה כי בבדיקות האחרונות אשתקד כ-80 אחוזים מכלי-הרכב נמצאו בקו התקין. עוד מציינים במשרד התחבורה, כי בשבוע שבין ה-7 ל-11 בנובמבר תוצבנה ניידות בצירים ראשיים כדי לבדוק את מצב הצמיגים בכלי-הרכב.

מנתונים שהפיקה הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, מסתמן כי בחורף שעבר מגמת הירידה בתאונות הדרכים דווקא נבלמה, אך עדיין נמשכת בשלב זה לאור צניחה של 9.5 אחוזים במספר תאונות הדרכים לעומת הממוצע השנתי. בדיקת הרשות היא המקיפה ביותר עד כה בישראל המנתחת תאונות בחודשי החורף (נובמבר-מרץ), וממנה עולה כי ב-5 השנים האחרונות, עמד הממוצע השנתי על 34,000 תאונות עם נפגעים בחורף הישראלי בכבישים.

דוד עוזר, מנכ"ל הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים מבקש מהנהגים להגיע למבדקי הבטיחות בהקדם האפשרי. "מזג האוויר בחורף טומן בחובו סכנות רבות לנוהגים בכבישים. על כן, אני קורא לכל ציבור הנהגים, לשתף פעולה, לגשת בהקדם למוסכים המשתתפים במבצע ולבצע בדיקת בטיחות מקיפה לקראת בואו של החורף, בכדי שיהיה לכולנו חורף נעים ובטוח בכבישים". גם אנו כאן בוואלה! רכב מצטרפים לבקשתו, ומאחלים לכם הנהגים חורף בטוח ושקט בכבישים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully