וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריאות התיקון: היצרניות מגלות אחריות?

4.11.2010 / 8:30

ארגון הבטיחות האמריקני משבח את יצרניות הרכב על זירוז קריאות התיקון והשבת האמון לקהל הרוכשים. הדובר: "טויוטה גרמה למפנה"

ריבוי קריאות התיקון הצית השנה הרבה דיונים על מצבה העגום של תעשיית הרכב, ובכלל הבליט את הפגיעה באמון הציבור. אף על פי כן, ארגון הבטיחות האמריקני ה-NHTSA, בחר לאחרונה (בצעד יוצא-דופן כגוף מפקח) לצאת ולהחמיא בגלוי על פעילותן של היצרניות בטיפול בתקלות שאותרו במיליוני מכוניות מסביב לעולם. להערכתו, פרשיית הבטיחות הגלובאלית של טויוטה גרמה לתפנית משמעותית במציאת הפתרונות בהקדם האפשרי.

לא מדובר בפריצת דרך בהתנהלות מול היצרניות. אולם, מתסבר כי המגמה הנוכחית היא לא לטייח יותר עובדות: בשנה האחרונה הפיצו יצרניות הרכב 500 זימונים וקראו ל-15 מיליון מכוניות לסור למוסכים בגלל תקלה כזאת או אחרת ברמות סיכון שונות. מדובר בריכוז הגבוה ביותר של מקרים בטיחותיים במסגרת קריאות תיקון (יזומות ומאולצות) מאז 2005.

נתח נכבד מהפגמים המדווחים נקשר ליצרנית הרכב הגדולה בעולם טויוטה ומותג הפאר שלה לקסוס, לאחר שזו נאלצה לעמוד מול מטח ביקורות נוקבות על איכות לקויה בשל תקלות מסוכנות בדוושת ההאצה, ובחלק מסוים כמו בפריוס ההיברידית למשל התגלתה בעיה במערכת הבלימה. היצרנית היפנית שברה שיאים שליליים השנה וזימנה יותר מ-10 מיליון כלי-רכב למוסכים.

למרות המפלה הטכנולוגית לכאורה, דובר ה-NHTSA דיוויד סטריקלנד, משוכנע שטויוטה אחראית למפנה באופי הנהלים הרלוונטיים לקריאות התיקון, והוסיף כי הלקח נלמד. "טויוטה הפכה למטרה בגלל שהיא הסתירה את הכשלים. גם הקנס שהיא ספגה בגובה 16.9 מיליון דולרים הוא לא יותר מאשר אזהרה, לא רק לה, אלא גם ליתר היצרניות". סטריקלנד מדגיש כי מאז המקרים הציגה טויוטה שינוי משמעותי בגישתה לסוגיות הבטיחות והתיקונים. "הם לוקחים את זה ברצינות. השיפור ברמת השירות ניכר מאוד, והם עובדים קשה מאוד כדי למזער את הנזק התדמיתי שנגרם להם". כך אמר ל'וושינגטון פוסט'.


ארגון הבטיחות האמריקני תפס השנה לא מעט כותרות לאור מעורבותו בניסוח התקלות ואיתורן. בחודשים האחרונים עם הצפת כלי-התקשרות בקריאות-התיקון החליטו בארגון כי יש להחמיר את ביצוע החקירות ולוודא שכל המקרים מטופלים בקפדנות. "הכי חשוב שנשמור על ערוצי-שיחה פתוחים עם היצרניות. אחרת יהיה מאוד מסובך להחליט על סדר עדיפויות ובכירים יבחרו מה חשוב יותר ומה פחות, רק מתוך אינטרסים פנימיים". נכון להיום, רק 40 אחוזים מתוך 15 מיליון מכוניות פגומות שנכללו בקריאות התיקון תוקנו וחזרו לכבישים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully